کد خبر : 1899
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 - 11:11

ذوالنور :

نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در دسترس ایران هستند/ هیچ کار سپاه گیر اتحادیه اروپا نبود و نیست

نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در دسترس ایران هستند/ هیچ کار سپاه گیر اتحادیه اروپا نبود و نیست
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای نظامی ایران در دسترس اتحادیه اروپا نیستند اما نیروهای نظامی آنها در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، خلیج عدم و دیگر کشورهای منطقه در دسترس ایران قرار دارند.
به این خبر امتیاز دهید

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: سوال مهمی که مطرح می‌باشد این است که تا حالا که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تحریم نکرده بود کدام کار سپاه گیر اتحادیه اروپا بود یا سپاه چه کاری با اتحادیه اروپا انجام می داد یا کدام یک از فرماندهان سپاه به اروپا سفر می‌کردند که حالا از این سفر محروم شدند؟ یا این فرماندهان با آنها مراوده داشتند و تجهیزات خریداری می‌کردند؟ یا سفر شخصی به اروپا داشتند که اقدام اتحادیه اروپا خللی در این ارگان مردمی ایران داشته باشد؟ اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاثیری در فعالیت‌های این ارگان ندارد .

وی گفت:  این حرکت اتحادیه اروپا سه جهت می‌تواند داشته باشد یکی متوجه اشخاص است اشخاصی که در لیست تحریم ها قرار گرفتند هیچ معاشرتی با اروپا نداشتند، از طرفی متوجه تجهیزات و تسلیحات و امکانات نظامی است در این خصوص هم باید گفت تمام تجهیزات بومی سازی شده است و از ابتدا هیچ ارتباطی در این زمینه وجود نداشت که تحریم ها اثر گذار باشد.

ذوالنور خاطرنشان کرد: بخش سوم متوجه شرکت‌هایی است که با سپاه همکاری می‌کنند ارتباط این شرکت‌ها با سپاه آشکار نیست که تحریم‌ها اثری روی آن شرکت‌ها داشته باشد، سپاه با هر بخشی در دنیا ارتباط داشته همچنان خواهد داشت و تحریم‌ها تاثیری در این ارتباط ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه سپاه را تحریم کنند نشانه از دشمنی است و ما هم بیکار نمی‌نشینیم و مقابله به مثل خواهیم کرد ، اثر این مقابله مثل برای اروپا به مراتب سنگین تر و ناخوشایندتر است.

ذوالنور تصریح کرد: کل نیروهای مسلح و نیروهای نظامی اروپا در لیست تحریم مقابله به مثل ایران قرار می‌گیرند، نیروهای نظامی ایران در دسترس اروپا نیست اما نیروهای نظامی آنها در دسترس ایران قرار دارد، آنها در خلیج فارس، دریای عمان، خلیج عدن، اقیانوس هند و کشورهای منطقه کاملا در دسترس جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان داشت: هرگونه تهدیدی که متوجه  سپاه که حافظ امنیت ملت است رخ دهد اقدام مقابله به مثل شدیدتر خواهد بود و آنها متضرر می شوند.

وی گفت: البته اینها به سرعت از این اقدام خود عقب نشینی کردند و به لطایفی با مصاحبه‌هایی کار خود را خنثی کردند، امیدواریم که آنها سر عقل بیایند زیرا خودشان ضرر می‌بینند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اگر اینها عقلی داشتند از ابتدا این حماقت را نمی‌کردند ، اگر عقل داشتند ملت‌ها را استثمار نمی‌کردند، اگر عقل داشتند در امور داخلی کشور ما دخالت نمی‌کردند، اگر عقل داشتند سلاح‌های آنها در فلسطین، یمن، عراق و سوریه مردم را به خاک و خون نمی‌کشید، اگر عقل داشتند داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری را پشتیبانی نمی‌کردند، اگر عقل داشتند مالیات مردم خودشان را برای آدم کشی در منطقه صرف نمی‌کردند ، با این حال که عقل ندارند ما هشدار می دهیم سر عقل بیایند و برای خودشان دردسر درست نکنند.

انتهای پیام/

منبع: قم فردا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.