کد خبر : 11593
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 17:54

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم :

طرح‌های عمرانی بسیج مقرون‌به‌صرفه است

طرح‌های عمرانی بسیج مقرون‌به‌صرفه است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم نیز با بیان اینکه طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی یکی از رسالت‌های مهم بسیج است،گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی که توسط بسیج سازندگی این استان انجام می‌گیرد بخاطر حذف حق پیمانکاری با هزینه کمتری به دست مردم می‌رسد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  سرهنگ امیر جعفری  در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: اقدامات عمرانی بسیج در قم باروحیه جهادی بسیجیان و نظارت و کنترل کیفیت مستمر توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌گیرد و از این‌رو از نظر کیفی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: طی هفته بسیج ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح اقشار و رده‌های مختلف بسیج در استان قم درحال انجام است.

جعفری بااشاره به برگزاری همایش شکوه اقتدار با حضور هشت هزار بسیجی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، تصریح کرد: هم‌زمان با اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور، هشت پروژه آبرسانی نیز به ۲۰ روستای در شهرستان کهک، به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: در این پروژه‌ها بسیج سازندگی سپاه قم به‌عنوان مجری طرح و شرکت آب و فاضلاب استان به‌عنوان بهره‌بردار بوده‌اند که شامل آب‌رسانی به دو مجتمع در کهک و سلفچگان است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز شده‌است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: احداث مخزن یک‌هزارمترمکعبی روستای ورجان و اجرای خط انتقال آن به طول ۳ هزار و ۸۰۴ متر با جمعیت تحت پوشش ۲ هزار و ۶۶ نفر و احداث مخزن ۲ هزارمترمکعبی روستای لنگرود و خط انتقال آن به طول ۵۳۲ متر با جمعیت تحت پوشش هزار و ۶۳۸ نفر از جمله پروژه‌هایی است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین احداث خط انتقال روستای تیره به طول ۸۲۶ متر با جمعیت تحت پوشش ۵۲۵ نفر، اصلاح خط انتقال مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و تهیه و نصب ۴ دستگاه دیزل‌ژنراتور به‌منظور آبرسانی به روستاهای دستگرد، ویریچ، یکه باغ و میم با جمعیت تحت پوشش ۴۵۴۹ نفر را از دیگر این پروژه‌ها بود.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

کهک از سه طرف به ارتفاعات اشراف دارد. وجود خانه های قدیمی مانند خانه ملاصدار و غار تاریخی کهک در کنار مناظر و مناطق بکر از جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

بهره‌برداری از کارخانه تولید خوراک دام و مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی قم
جعفری تصریح کرد: طی هفته بسیج ، کارخانه خوراک دام توسط بسیج سازندگی قم برای تولید و تامین بخشی از نیاز واحدهای دامپروری استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی نیز باهدف مهارت‌آموزی به نیروهای داوطلب در هفته بسیج افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پنجم آذرماه ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.