کد خبر : 7536
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 18:30

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد:

تولید سالانه بیش از ۱۰ تن کرک و موی شتر در قم

تولید سالانه بیش از ۱۰ تن کرک و موی شتر در قم
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بیش از ۷ هزار نفر شتر در قم سالانه ۱۰ تن کرک و موی شتر تولید می کنند که افزایش بهره وری مناسب از این محصول در دستور کار است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ منصور دیان اردستانی   اظهار داشت: با وجود بیش از ۷ هزار نفر شتر در استان قم و تولید سالانه بیش از ۱۰ تن کرک و موی شتر، به علت نداشتن بازار خرید، این امر موجب عدم بهره مندی مناسب و کافی از این محصول با ارزش شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: در راستای پیشبرد سیاست‌های اشتغال زایی تولید کنندگان روستایی در حوزه دام، با پیگیری‌های صورت گرفته از مراکز خرید این محصول کم نظیر، از نماینده مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) دعوت به عمل آمد و طی جلسه‌ای با حضور اعضای کارگروه فنی شتر استان قم و شتر داران منطقه، توضیحانی در خصوص جمع آوری، طبقه بندی و فرآوری کرک و موی خام شتر و چگونگی افزایش ارزش افزوده در صورت تبدیل کرک به نخ ارائه و جهت خرید این محصول اعلام آمادگی شد.

وی گفت: کرک شتر به علت ظرافت، نرمی و سبکی که دارد، الیاف لوکس و گران قیمتی است که انواع البسه از آن تولید می‌شود و مو به علت خشن بودن برای تولید سیاه چادر، ریسمان استفاده می‌شود.

دیان اردستانی در ادامه با بیان اینکه شترداری در بخش مرکزی قم سابقه طولانی دارد ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان قم در راستای توسعه شترداری و حمایت از فعالان این عرصه برنامه‌هایی در دستور کار دارد که از جمله آن تشکیل کارگروه فنی شتر در استان در راستای اجرای برخی از اقدامات همانند حفظ و اصلاح نژاد شترهای دوکوهانه استان بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: چراگاه اصلی شتر در قم بخش مرکزی قم است و اکثر شترداران استان در مناطق قمرود و قنوات هستند.

 

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.