کد خبر : 6546
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 8:22

حجت‌الاسلام رفیعی:

هدف اصلی هیئت‌های عزاداری محرم تربیت انسان باورمند است

هدف اصلی هیئت‌های عزاداری محرم تربیت انسان باورمند است
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی گفت: هدف اصلی از برپایی هیئت‌های مذهبی، تربیت انسان معتقد و باورمند است، به این معنا که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش «شمیم حسینی» که با حضور هیات مذهبی استان قم در سالن همایش‌های حرم مطهر امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد اظهار کرد: در روایت از پیامبر اکرم(ص) است که هر کس با حسین من در بیفتد، خداوند بوی بهشت را بر او حرام می‌کند.

وی افزود: بهشت، دربی دارد به نام باب‌الحسین(ع)، که درب ورود کسانی است که در دستگاه امام حسین(ع) به هر نحوی فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه نوحه‌سرایی و شعرخوانی برای امام حسین(ع) در نزد اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دین دارای ارزش و جایگاه رفیعی است، گفت: از امام باقر(ع) درباره شخصی که چنین بود روایت شده که فرمودند «خداوند گناهان آشکار و پنهان تو را بیامرزد».

وی ادامه داد: هدف اصلی از برپایی هیئت‌های مذهبی، تربیت انسان معتقد و باورمند است، به این معنا که موجب تهذیب نفس، عفاف و حجاب و دوری از گناهان شود.

رفیعی تصریح کرد: در این هیئت‌ها باید بصیرت و معرفت‌افزایی در اولویت قرار بگیرد، بنابراین مدیران هیئت‌ها باید با سخنرانان و مداحان جلساتی داشته باشند، آنها را با هم هماهنگ کرده و موضوعات را از قبل مشخص کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نباید در هیئات مذهبی به مطالبی پرداخته شود که بهانه دست رسانه‌های بیگانگان بدهد گفت: بعضی سخنرانی‌ها و مداحی‌های ضعیف و بی معنا هستند و موجب سوءاستفاده معاندان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به روز بودن، یکی از مهمترین ویژگی‌های یک هیئت مذهبی است همانطور که رهبری فرمودند ما هیئت سکولار نداریم؛ امروز مباحث معیشتی و فرهنگی همچون عفاف و حجاب مطرح است که باید در هیئت‌ها مورد توجه قرار بگیرند.

رفیعی پرهیز از خط بازی و سلیقه‌های شخصی را موضوعی مهم در فعالیت هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: بر اصل دفاع از نظام و ولایت فقیه باید تاکید شود ولی سلایق سیاسی نباید در کار آنها دخیل باشد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی افزود: نوآوری در فرم و موضوع سخنرانی‌ و مداحی‌ها هم امری ضروری است زیرا نسل امروز، نیازهایی دارند که با سخنرانی‌ها و مباحث تکراری و قدیمی، نمی‌توان به آنها پاسخ داد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید با فضای مجازی آشنا باشند و از مشاوران این حوزه استفاده کنند؛ این مشاوران باید شبهات روز را رصد کرده و برای آنها پاسخ‌هایی در نظر بگیرند که در قالب سخنرانی و مداحی ارائه شود.

رفیعی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید هیئت علمی داشته باشند گفت: اعضای این هیئت‌ها می‌توانند موضوعات اساسی و نیازهای روز جامعه را تعیین کرده و برای آنها برنامه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.