کد خبر : 855
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401 - 9:53

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم:

هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند

هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند
مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم، گفت: هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند و باید برنامه‌های آن‌ها در طول سال استمرار داشته باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم در نشست بصیرتی فاطمیه که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند، گفت: برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باید در اعیاد و ولادت ائمه اطهار علیهم السلام قوت بیشتری بگیرد و هر چه بیشتر در زمینه جذب جوانان و نوجوانان کوشا باشند.

وی در این نشست که مسئولان هیئت‌های مذهبی استان در آن حضور داشتند، افزود: هیئت‌های ما در عزاداری‌ها بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند، اما برای جلب و جذب جوانان باید هرچه بیشتر در اعیاد و مناسبت‌ها فعالیت داشته باشند.

مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم با اشاره به جایگاه هیئت‌های مذهبی در شکل‌دهی به اوضاع فرهنگی جامعه، گفت: زمانی که امام خمینی (ره) در سال ۴۲ سنگ‌بنای انقلاب اسلامی را گذاشتند، هیئت‌های مذهبی یاریگر ایشان بودند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خادمان و مسئولان هیئت‌ها برای برگزاری ایام فاطمیه، گفت: هیئت‌های مذهبی با تاریخ تشیع پیوند خورده اند و از بی نظیرترین تشکل‌های مردمی هستند.

مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به برخی حوادث و اغتشاشات اخیر، گفت: ملت ایران با همراهی نکردن اغتشاشگران، اقلیت بودن آن‌ها را روشن کرد.

حجت الاسلام شعبان زاده با انتقاد از عملکرد برخی سلبریتی‌ها برای دمیدن در آتش فتنه اخیر، گفت: تعدادی از سلبریتی‌های فاسد که توسط دشمن مدیریت می‌شدند در اغتشاشات به جوانان و نوجوانان خط دهی می‌کردند.

وی همچنین بر قوت گرفتن جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: در هیئت‌ها باید کمبود‌های دانشی جوانان و خلاء‌های تربیتی آن را با انتقال محتوای مناسب پر کرد تا در ایام فتنه دچار لغزش نشوند.

کارشناس دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این جلسه در تشریح جهاد تبیین، گفت: جهاد تبیین حرکتی پر تلاش، پیگیر و مستمر برای رضای خدا و در مبارزه فکری و عقیدتی با دشمنان است.

حجت الاسلام امیری گفت: باید سرخط و شاخص‌های عملکرد دشمنان را به درستی تشخیص دهیم تا بتوانیم در عرصه جهاد تبیین به درستی عمل کنیم.

وی ضمن تاکید بر جایگاه خطابه و منبر در جهاد تبیین در هیئت‌های مذهبی، گفت: نمایشگاه‌های جنبی هیئت‌ها، اذکار و نوحه‌ها خصوصاً بر روی جوانان بسیار اثرگذار است و می‌توان از آن‌ها در قالب جهاد تبیین بهره برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.