کد خبر : 12903
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 9:20

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

قم ۳۵ هزار نفر امسال از اماکن تاریخی قم بازدید کردند

قم ۳۵ هزار نفر امسال از اماکن تاریخی قم بازدید کردند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی زیر نظر این اداره کل در استان بازدید کردند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا ارجمندی اظهار داشت: خانه زند، خانه ملاصدرا ، کاروانسرای دیرگچین ، تپه قلی درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو ،‌امسال بازدید از این مکان تاریخی مربوط به دوره صفوی بیشتر شد و نزدیک به پنج هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ شهریور امسال در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در ریاض عربستان برگزار شد، پرونده «کاروانسراهای ایران» تأیید گردید و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید.

اشغال ۸۵ درصدی تخت های گردشگری رسمی استان قم در سالجاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال به صورت میانگین ، ۸۵ درصد تخت های گردشگری رسمی استان قم در خانه مسافر،هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است ابراز داشت: تعداد کل تاسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، چهار هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

وی تعداد خانه مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد ذکر کرد و گفت: ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.

ارجمندی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان ، بحرین و سوریه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.