کد خبر : 10001
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 16:44

استاندار قم:

هیچ نماد فرهنگی و مذهبی در ورودی های شهر نداریم

هیچ نماد فرهنگی و مذهبی در ورودی های شهر نداریم
استاندار قم با انتقاد از وضعیت ورودی های شهر قم گفت: این ایراد بزرگی است که زمانی که از هفت نقطه وارد شهر قم می شویم نمادی برای معرفی استان وجود ندارد و جز تبلیغات و هیچ نماد فرهنگی و مذهبی در این ورودی ها نداریم.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در همایش هفته گردشگری در سالن همایش های شهرداری قم با انتقاد از وضعیت ورودی های شهر قم گفت: در جلسه ای که با سازمان راهداری کشور داشتیم، اعتبار مناسبی برای ساماندهی ورودی های شهر قم در نظر گرفته شد و اتفاق های خوبی در راه است .

وی افزود: در موضوع گردشگری، توجه به المان ها و نمادها در کشورهای مختلف بسیار مهم است و موضوع وطن پرستی در بسیاری کشورها با نمادی در میادین شهرها مورد توجه قرار گرفته است و گاهی پشت این نمادها، دنیایی از فرهنگ خوابیده است.

وی ادامه داد: نباید نگاه لحظه ای به وقایع داشته باشیم و هر نماد و المان فرهنگی یا مذهبی بسیار مهم است که باید فرهنگ خود را برای گردشگران تشریح کنیم.

استاندار قم تاکید کرد: صنعت گردشگری مستثنی از دیگر صنایع نیست که نیاز به سرمایه گذاری نداشته باشد و هر چه در این صنعت هزینه کنیم بهره های مادی و معنوی بسیاری شاهد خواهیم بود.

وی افزود: باید دین اسلام و مکتب اسلامی خود را بوسیله گردشگری به دنیا معرفی کنیم و در استان قم با توجه به همجواری ما با بارگاه کریمه اهل‌بیت و مسجد مقدس جمکران که در دنیا بی نظیر است، حوزه ها و مدارس علمیه و جامعه المصطفی ظرفیت انتقال فرهنگ از طریق گردشگری بسیار مهیا است.

آقامیری گفت: در استان قم ۲۵۰ هزار نفر اتباع خارجی داریم و از این رو اگر در گردشگری توسعه و نمادهای مذهبی و فرهنگی کار کنیم از طریق اتباع خارجی که در شهر ما وجود دارد به راحتی می توانیم فرهنگ خود و انقلاب خود را به جهان معرفی کنیم.

استاندار قم با بیان این که گردشگری در نگاه تفریح و تفرج پنجره کوچکی است گفت: گردشگری در حقیقت دروازه ای برای انتقال و صدور فرهنگ ها است و باید با آن فرهنگ را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری زیارتی و مذهبی کم کار شده است در حالیکه جای تبادل افکار مذهبی در قم است و با وجود اتباعی که از ۱۲۰ کشور در قم وجود دارند بهترین فرصت است که آن ها از طریق توجه به صنعت گردشگری، فرهنگ و مذهب ما را گسترش دهند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به این‌ که امروز باید بدانیم صنعت گردشگری به کجا می رود بیان کرد: گردشگری کشاورزی در ایران خیلی پا نگرفته است و به جهاد کشاورزی استان ماموریت می دهیم که در حوزه گردشگری کشاورزی به میراث فرهنگی برنامه بدهد.

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری باید زیرساخت ها تکمیل شود و توسعه پیدا کند و در شأن مردم استان قم باشد.

استاندار قم افزود: به شخصه طرفدار صنعت گردشگری هستم و آمادگی هر گونه حمایتی از صنعت گردشگری را داریم تا مردم بتوانند از اقدام های گردشگری منتفع شوند.

وی عنوان کرد: معرفی صنایع دستی ما به دنیا بسیار مهم است و در دنیا برای این صنایع ارزش زیادی قائل هستند چون هنرمند تمام روح خود را در کالای صنایع دستی می دمد و تمام وجود خود را در آن کالا خلاصه کرده است.
آقامیری گفت: در گردشگری آن چیزی که باید باشیم نیستیم و باید صنعت گردشگری خود را متناسب با استان قم داشته باشیم این در حالیست که سرانه پارک ها و مراکز تفرجگاهی برای مردم را اندک می بینیم و دراین حوزه کار زیادی نکرده ایم و زیرساخت ها باید با همکاری همه دستگاه ها ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.