کد خبر : 12755
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 17:59

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم:

بیش از ۱۸ هزار بانو در استان قم ورزش حرفه‌ای می‌کنند

بیش از ۱۸ هزار بانو در استان قم ورزش حرفه‌ای می‌کنند
معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: ۱۸ هزار و ۲۲۲ نفر از بانوان این استان جزو زنان ورزشکار بیمه شده هستند و این به معنای فعالیت حرفه‌ای ورزشی این افراد است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سیده لیلا عنبری ورزش‌های پرطرفدار در بین بانوان استان را شامل آمادگی جسمانی، بدنسازی، ورزش‌های رزمی در رشته‌های تکواندو و کاراته عنوان کرد.

وی همچنین از توجه بانوان قمی به رشته‌های ورزشی والیبال، بسکتبال و شنا اشاره کرد و گفت: زنان قمی نسبت به فعالیت در این سه رشته هم اقبال خوبی نشان می‌دهند.

وی تعداد بانوان ورزشکار قمی دعوت شده به اردوهای تیم ملی را ۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: این نفرات در اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های کبدی، هاکی روی چمن، هندبال ، رزمی، سه گانه، هاکی روی یخ، کشتی آلیش، جوجیتسو، ووشو، راگبی، فوتبال و والیبال حضور یافته‌اند.

فاطمه و هدیه آقایی در هاکی روی یخ ، ام‌البنین و سحر غنی‌زاده در کشتی آلیش ، خدیجه رضایی در جوجیتسو ، فاطمه خلیلی، نوریه عباسی ، زهرا فتوتی، نسترن گودرزی ، زهرا افشاری و الناز قاسمی در هندبال عضو تیم‌های ملی رشته‌های خود هستند.

عنبری با اشاره به میزان مدال آوری‌های جهانی و آسیایی بانوان قمی در سال‌جاری عنوان کرد: شکوه طیاره در سه‌گانه، فاطمه و هدیه آقایی در هاکی روی یخ، ام‌البنین محسنی و سحر غنی‌زاده در کشتی آلیش موفق به کسب مدال شده‌اند.

وی با اشاره به ادامه روند بازسازی ورزشگاه تختی قم ابراز امیدواری کرد که این ورزشگاه در ساعت‌های اولیه صبح تا عصر در اختیار بانوان ورزشکار قمی قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.