کد خبر : 11968
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 10:10

کاشت ۱۰ هزار نهال زیتون به یاد شهدای فلسطین در قم

کاشت ۱۰ هزار نهال زیتون به یاد شهدای فلسطین در قم
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای پویش «صبح زیتون» با مشارکت گروه‌های جهادی، بسیجیان و تشکل‌های مردم‌نهاد خبرداد و گفت: عملیات کاشت 10 هزار اصله نهال در بلوار مرجعیت از امروز آغاز شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد شعاعی با اشاره به اجرای پویش «صبح زیتون» اظهار کرد: در راستای تحقق هدف احساس افتخار و افزایش اعتماد به نفس مردم مظلوم فلسطین، تقویت روحیه مقاومت و معرفی مظلومیت مردم فلسطین در سطح جامعه بین‌المللی، کمک به درک بیشتر ارزش‌های دینی و معنوی درخت زیتون در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد عزم ملی و همگانی بر احیای منابع طبیعی تجدیدشونده و تقویت حس همدلی با ملت مظلوم فلسطین اشغالی، پویش “صبح زیتون” در دستور کار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این پویش با شعار کاشت صد هزار درخت زیتون به یاد صد هزار فلسطینی که طی ۷۵ سال مقاومت مظلومانه مقابل رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند، با همکاری تشکل‌ها، گروه‌های جهادی و مردم شریف ایران در استان‌های مستعد کاشت نهال زیتون آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: درخت زیتون یکی از نمادهای فلسطین است و ارتباط فرهنگی و تاریخی عمیقی با این کشور دارد، زیتون یکی از درختان اصلی و مهم در سراسر مناطق فلسطین اشغالی به خصوص در مناطق ساحلی شرقی مدیترانه است و نه تنها به عنوان منبع اقتصادی و غذایی مهم، بلکه به عنوان نمادی از ارتباط آموزشی بین مردم و سرزمین در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این درخت به عنوان نمادی از استقلال و مقاومت در فلسطین اشغالی است، زیتون در شعر و قصه‌ها و هنرها و سنن و رسوم فلسطینی‌ها به عنوان نماد شکوفایی و زندگی حضور فراوانی دارد، این درخت به عنوان یک نماد قدسی برای مردم فلسطین و جامعه بین‌المللی شناخته شده است.

شعاعی گفت: زیتون از نظر اینکه از نوع درختان همیشه سرسبز است سنبل طبیعت سبز به شمار می‌آید و دو شاخه زیتون به امید صلح بشر، روی پرچم سازمان ملل متحد نقش بسته است.

وی عنوان کرد: درخت زیتون گواهی زنده بر حضور و مداوم طولانی مدت فلسطینیان در سرزمین آنان و نماد آرامش، استواری، امنیت و آرمان فلسطین است.

شعاعی با اشاره به فرا رسیدن زمان برگزاری جشنواره سالانه برداشت زیتون در فلسطین اشغالی، گفت: این پویش می‌تواند اشغالگری اسرائیل و نابودی مزارع زیتون را به چالش بکشد، با رسانه ای شدن پویش صبح زیتون، احساس افتخار و اعتماد به نفس مردم مظلوم فلسطین افزایش یافته و در تقویت روحیه مقاومتی و معرفی مظلومیت مردم آنان در سطح جامعه بین المللی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی از مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در اجرای این پویش تقدیر کرد و گفت: امروز این پویش طی مراسمی با حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان، اعضای مرکز تحقیقات جهاد، گروه‌های جهادی، پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدروح‌الله سیدحقی مسئول سازمان بسیج طلاب استان قم و بسیجیان این سازمان در بلوار مرجعیت قم برگزار شد.

شعاعی عنوان کرد: در کل کشور ۱۰۰ هزار اصله نهال کاشته می‌شود و از این آمار ۱۰ هزار اصله نهال به استان قم اختصاص دارد که در مساحتی حدود ۱۵ هکتار کاشته می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.