کد خبر : 12901
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 9:17

نایب‌رئیس مجلس خبرگان:

کاهش مشارکت در انتخابات، خواسته دشمن است

کاهش مشارکت در انتخابات، خواسته دشمن است
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدم مشارکت در انتخابات خواسته دشمن است، گفت: عقب‌نشینی از حضور در عرصه انتخابات موجب شادی دشمن است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مرجع تحقق حاکمیت مردم است، یادآور شد: انتخابات یک فرصت است و در این میدان آن فردی که فرصت را از دست می‌دهد، زیان می‌بیند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصت برای اعلام نظر توسط مردم است، ابراز کرد: کارکرد انتخابات چرخش نخبگانی است و این حرکت همچنان استمرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات احساس مسئولیت نظام در مقابل خواست‌های جامعه را افزایش می‌دهد، بیان کرد: انتخابات فضای رقابتی در جامعه را ایجاد خواهد کرد و گفتمان‌های انقلاب در عرصه انتخابات رخ می‌دهد.

آیت الله حسینی بوشهری از کارکرد ویژه انتخابات یاد کرد و گفت: امروز نه با یک دشمن بلکه با جنگ احزاب مواجه هستیم و آن‌ها با عناوین مختلف به جنگ آمده‌اند و ما برای خنثی کردن تهدیدات آن‌ها به یک حضور نیاز داریم.

رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که کاهش مشارکت، مشکلی را حل نخواهد کرد، مطرح کرد: اگر مردم تصور کنند با عدم مشارکت مشکلی را حل خواهند کرد، بزرگ‌ترین اشتباه را انجام داده‌اند چراکه نخستین اتفاق پس از عدم مشارکت از بین رفتن امنیت جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت با پشتوانه انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا قد عمل کرده است، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم این پشتوانه را به راحتی از دست بدهیم و مردم باید بدانند که دشمن خیرخواه ما نیست.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: به تعبیر دوست و دشمن مقام معظم رهبری تنها رهبری است زمانی که سخنرانی دارند، تمام حاکمان دنیا همزمان آن را گوش می‌دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عمود خیمه انقلاب اسلامی از مسیر مجلس خبرگان رهبری می‌گذرد، ابراز کرد: مجلس خبرگان بعد از رحلت امام خمینی(ره) کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به موضوعات مختلف آگاهی و اشراف کامل دارند، بیان کرد: دشمن در اغتشاشات سال گذشته قله را نشانه گرفته بود، دشمن دید با فتنه‌ها و ترورهای مختلف به پیروزی نرسید، لذا مقام معظم رهبری را هدف قرار داد ولی بازهم شکست مفتضحانه‌ای خورد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهره‌گیری از وجود نخبگان، صاحب‌نظران و افراد دلسوز انقلاب موجب افزایش مشارکت خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات عمومی با مردم و تبیین نقش حضور آنان در تعیین سرنوشت می‌تواند حضور مردم در انتخابات را پررنگ‌تر کند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: تا روز انتخابات باید اقداماتی را از دولت مشاهده کنیم که مردم اعتمادشان به دولت و نظام بیش‌تر شود و حضور پرشوری را در انتخابات داشته باشند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه جامعه فرهنگیان، خانواده بزرگی است، مطرح کرد: معلمان در پیش از انقلاب اسلام نیز نماد اخلاق، معنویت و اعتماد بوده‌اند و امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی، معلمین تعالی پیدا کرده و به جایگاه رفیع‌تری رسیده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آموزش و پرورش با بسیج رای اولی‌ها می‌تواند حماسه بزرگی را رقم بزند، تصریح کرد: انتخابات در نظام مردم سالاری دینی کارکردهای ممتازی دارد که اهمیت این انتخابات بیش از پیش برای تمام ما مشخص می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.