کد خبر : 13413
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 23:41

مدیرکل راهداری قم:

۱۰۰ دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف در راه‌های قم فعال است

۱۰۰ دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف در راه‌های قم فعال است
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به پایش برخط محورهای استان با ۲۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری گفت: همچنین ۷۵ دستگاه سامانه ثبت برخط تخلف، نسبت به کنترل وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی این استان به‌صورت شبانه‌روزی فعال است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ تگار؛ محمد پورتیموری  بیان داشت: ارتقای کمی و کیفی سامانه‌های ترافیکی استان در دستور کار قرار دارد.

 وی در ادامه از آمادگی کامل جهت تأمین ایمنی راه‌ها و ارائه خدمات سفر طی ایام پایانی دهه مبارک فجر خبر داد، اضافه کرد: باتوجه‌به تعطیلات پیش رو و حضور خیل زائران در استان قم، نیروهای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در آمادگی کامل قرار دارند.

 پورتیموری با اشاره به موقعیت راه‌های برون‌شهری استان به‌عنوان کریدور ارتباطی ۱۷ استان جنوبی و غربی با مرکز کشور گفت: باتوجه به تجربه گذشته مجموعه‌ای از اقدامات معمول و تمهیدی در حوزه‌های راهداری، حمل‌ونقل، مدیریت راه‌ها و غیره جهت پوشش مناسب سفرهای این ایام فرخنده لحاظ شده است.

 وی یادآور شد: به‌منظور تأمین ایمنی راه‌ها، ارائه خدمات مطلوب سفر و مقابله با پیامدهای احتمالی بارش باران و برف، ۸۰ نفر از عوامل راهداری با استفاده از ۷۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک، در قالب ۱۰ اکیپ ثابت و سیار در طول راه‌ها استان مستقر می‌شوند.

 وی، تجهیز ۹ راهدارخانه ثابت و موقت در طول راه‌های استان را بخش دیگری از اقدامات این اداره‌کل جهت پوشش مطلوب سفرهای ایام پایانی دهه مبارک فجر دانست و اظهار داشت: تمامی راهدارخانه‌های مستقر در طول راه‌های قم آماده‌اند تا در صورت ضرورت (وقوع سیل و بارش سنگین برف و غیره) نسبت به اسکان موقت مسافران اقدام کنند.

 پورتیموری با بیان اینکه هماهنگی کامل با شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافر جهت ارائه خدمات با حداکثر ظرفیت ناوگان، به‌عمل‌آمده، تصریح کرد: همچنین طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمهیدات لازم برای تامین ضروری ناوگان عمومی مسافر جهت جایگزینی با اتوبوس‌های در راه مانده (به دلیل نقص فنی و غیره) لحاظ شده‌است.

 پورتیموری در پایان گفت: مردم قبل از اقدام به سفر، ضمن تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که در تمامی اوقات شبانه روز، آماده پاسخگویی به مراجعات هم‌وطنان هستند، از وضعیت ترافیک، شرایط جوی و غیره راه‌ها اطلاع حاصل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.