کد خبر : 14502
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 9:36

۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن قم در حال احداث است

۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن قم در حال احداث است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: از مجموع ۶۴ هزار واحد ابلاغی به قم در طرح نهضت ملی مسکن، هم اکنون ۴۵ هزار واحد مسکونی در حال احداث است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ جواد شاکر آرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن، گفت: تامین زمین در محدوده شهری قم با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری برای احداث حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی از اقدام های مهم استان از ابتدای دولت سیزدهم بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ادامه داد: تامین زمین در اطراف شهر قم و روستاها مانند سایت طایقان، پرنیان و الحاق اراضی در شهرهایی مانند قنوات، سلفچگان و جعفریه نیز در همین راستا انجام‌ شده است.

شاکر آرانی با بیان اینکه مدیریت تخصیص متقاضیان به پروژه‌های ساخت مسکن بادقت و سرعت مطلوبی در حال انجام است، گفت: مدیریت ساخت‌وسازها و تأمین زیر ساخت‌های این طرح‌ها بصورت مستمر در قالب جلسات شورای تامین مسکن استان بررسی و آخرین مشکلات و موانع بررسی می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت بازار نقل‌وانتقال و فروش مسکن در بنگاه‌های معاملات املاک و فضای مجازی، اضافه کرد: نتیجه این مدیریت مسکن در سطح استان آغاز ساخت حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی در استان قم و رتبه دوم کشور در پیشرفت پروژه‌های ساخت‌وساز مسکن بوده است.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در طایقان و پرنیان، قنوات به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

براساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.