کد خبر : 11864
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 9:48

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

۵۲۰ کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل دانش آموزان استثنایی شد

۵۲۰ کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل دانش آموزان استثنایی شد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۵۲۰ کلاس درس با مساحت بیش از ۵۸ هزار مترمربع تحویل دانش‌آموزان استثنایی شده است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حمیدرضا خان‌محمدی در آئین افتتاح هم‌زمان ۸ مدرسه در کشور ویژه دانش‌آموزان استثنایی سخن می‌گفت با گرامیداشت روز جهانی معلولان و تقدیر از بانیان ساخت مدرسه استثنایی «هادی فخار قمی» اظهار کرد: محور کار ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مناسب‌سازی همه مدارس برای همه دانش‌آموزان است که در این مسیر، توجه به دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه هم در دستور کار است.

 وی با اشاره به مناسب‌سازی سالیانه بیش از ۴۵۰ مدرسه در کشور ابراز امیدواری کرد با مشارکت بیشترین خیرین گران‌قدر، بتوان این آمار را به حداقل دو تا سه برابر در هر سال افزایش داد.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با تصریح بر اینکه توجه به مدارس استثنایی به‌ویژه باتوجه‌به مصوبات سفرهای استانی ریاست‌جمهوری، جزو وظایف مؤکد سازمان متبوع خود است افزود: خوشبختانه امروز و هم‌زمان با روز جهانی معلولان، هشت مدرسه با ظرفیت ۶۸ کلاس درس برای دانش‌آموزان عزیز نیازمند خدمات ویژه در پنج استان کشور افتتاح می‌شود.

 خان‌محمدی در ادامه به بیان آماری از فعالیت‌های دولت سیزدهم در این عرصه پرداخت و گفت: در این دولت، ۸۵ پروژه با ظرفیت بیش از ۵۲۰ کلاس درس و در مساحت ۵۸ هزار مترمربع، برای دانش‌آموزان استثنایی ساخته شده و هم اکنون نیز ۵۲ پروژه آموزشی با ظرفیت حدود ۳۰۰ کلاس درس در حال تکمیل است.

 وی با تقدیر از زحمات همه فعالان عرصه مدرسه‌سازی در استان قم و به‌ویژه خیرین عالی‌قدر مدرسه‌ساز یادآور شد: خوشبختانه استان قم روند افتتاح پروژه‌های آموزشی را به‌صورت هفتگی با حضور مسئولان ملی و استانی دنبال کرده است.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین استان قم را مهاجرپذیرترین استان کشور خواند و اضافه کرد: روند مهاجرت و افزایش جمعیت دانش‌آموزی در قم سبب شده تا این استان جزو پنج استان آخر کشور در موضوع سرانه فضای آموزشی باشد، ازاین‌رو لازم است تا نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان به شکل ویژه در دولت پیگیری شود.

 خان‌محمدی همچنین با تقدیر از سخنان زهرا علیخانی، دانش‌آموز دیروز مدرسه استثنایی حسین مسعودیان در قم و دانشجوی امروز رشته روان‌شناسی بیان کرد: او امروز در این مراسم معنوی با یادآوری اینکه همه ما در درگاه پروردگار متعال، نقص داریم و باید برای برطرف‌کردن این نقص‌ها تلاش کنیم و در جهت تکامل خود گام برداریم، معلم همه ما بود و سبب تنبه و بیداری ما شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.