کد خبر : 6966
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 18:07

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان:‌

۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی سلفچگان صورت گرفت

۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی سلفچگان صورت گرفت
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه به واسطه حضور در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس صورت گرفت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ محمود داودآبادی بیان داشت: یکی از دستاوردهای این نمایشگاه، انجام مذاکرات در زمینه سرمایه گذاری و تولید محصولات متعدد صادرات محور بود که استقبال خوبی از طرف سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه صورت گرفت.

وی ادامه داد: انجام مذاکرات و برگزاری جلسات در نمایشگاه مشهد منجربه حضور چندین سرمایه گذار در بخش تولید برای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان شد که یکی از آنها سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در بخش پتروشیمی و مشتقات نفتی است.

وی گفت: در بخش تولید و مونتاژ ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی و صنعتی نیز سرمایه گذار داخلی اعلام آمادگی برای اختصاص مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال داشته و در بخش تولید و مونتاژ انواع واگن و بوژی قطار نیز مقدمات جذب مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال فراهم شد.

داودآبادی با اشاره به اینکه در مجموع مبلغی معادل ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در آینده نزدیک در منطقه باعث رونق بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این محصولات بواسطه مصرف بالایی که در اکثر کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس و دریای خزر و کشورهای حوزه آفریقا دارند، دارای قابلیت صادراتی بالایی هستند که این مزیت آنها برای ما دارای اهمیت زیادی است و با تمام توان از تولید و صادرات این شرکت ها همچون دیگر صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان حمایت خواهیم کرد.

درحال حاضر ۱۴۷ واحد تولیدی فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال فعالیت هستند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.