کد خبر : 8189
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 7:46

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد:

اجرای طرح «سلامت خانواده و نظام ارجاع» در قم

اجرای طرح «سلامت خانواده و نظام ارجاع» در قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح کشوری سلامت خانواده و نظام ارجاع در استان قم از منطقه پردیسان شروع می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص نحوه اجرای این طرح انجام شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان یکی از پنج طرح عدالت و تعالی سلامت جامعه را طرح سلامت خانواده عنوان کرد و گفت: این طرح یکی از طرح‌های اصلی دولت سیزدهم است که هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت پیگیر اجرای این طرح هستند.

دکتر مهدی مصری افزود: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در استان قم از منطقه پردیسان شروع می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص نحوه اجرای این طرح انجام شده است و به‌محض اینکه الزامات طرح آماده شود اجرایی خواهد شد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: این طرح به شکل تشویقی و داوطلبانه و با ارائه بسته‌های رایگان برای سه دهک پایین انجام خواهد شد؛ در این طرح در نهایت به طرح پرونده الکترونیک سلامت می‌رسیم که طرح جامع شفاف سلامت است که هزینه‌های حوزه سلامت را کاهش می‌دهد.
 دکتر مصری افزود: پیش‌بینی‌های لازم در طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع پایگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اقماری و پایگاه‌های تجمیعی انجام شده است؛ همچنین به‌منظور مثبت شدن نتایج طرح، کارشناسانی برای پایش و رصد طرح پیش بینی کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان استان گفت: هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه خواهد شد که از این تعداد ۱۲ آمبولانس به استان قم تخصیص خواهد یافت و ده الی دوازده پایگاه اورژانس نیز به استان اضافه خواهد شد.
وی همچنین به بروز کردن تجهیزات پزشکی استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این تجهیزات در هفته دولت افتتاح و نصب خواهند شد؛ سایر خدمات نیز در مراکز درمانی استان در حال توسعه هستند.
 دکتر مصری افزود: خدمات پزشکی تخصصی و کلینیک‌های ویژه در ۲۰ ماه گذشته در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی افزایش پیدا کرده است که این خدمات هم شامل خدمات سرپایی و هم خدمات اعمال جراحی می‌شوند که افزایش پیدا کرده‌اند؛ به‌طوری‌که ضریب اشغال تخت از ۳۷ درصد به ۷۴ درصد رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: توسعه فضای اورژانس یکی از کار‌های بسیار مهمی بود که در بیمارستان کودکان انجام‌شد که انجام این کار سبب رضایتمندی بیماران شده است؛ امیدواریم در سایر مراکز درمانی نیز علاوه بر ارائه خدمات کمی شاهد ارائه خدمات کیفی به بیماران و رضایتمندی بیماران باشیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.