کد خبر : 6837
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:48

استاد حوزه و دانشگاه:

توجه به قیام امام حسین (ع) موجب سعادتمندی انسان‌ها است

توجه به قیام امام حسین (ع) موجب سعادتمندی انسان‌ها است
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان اسلام سعی در بی‌توجهی مردم به اسلام دارند، گفت: امام حسین (ع) مظهر خیرخواهی برای جامعه است از همین رو توجه به قیام امام حسین (ع) موجب سعادتمندی انسان‌ها است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ماه عزاداری برای امام حسین (ع)، اظهار داشت: ماه محرم، آغاز تجدید عهد و تمرین وفاداری به اهداف قیام خونین سیدالشهدا علیه‌السلام است.
وی ادامه داد: تکرار عزاداری‌ها در هر سال، فضای عقیدتی، فکری و فرهنگی جامعه را سرشار از معرفت به خداوند و حقیقت عبودیت و بصیرت می‌کند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه قیام امام حسین علیه‌السلام مظهر خیرخواهی برای همگان است، گفت:  دقت در بیانات نورانی امام حسین (ع)، باعث شدت فهم در وجود هر انسانی در تمام زمان‌ها می‌شود.
وی افزود: اشکال و منشأ ضلالت و جهالت کوفیان در عدم توجه به سخنان نجات‌بخش آن حضرت بود و از طرفی فوز و سعادت یاران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در همین «توجه تام» به کلمات، دعوت‌ها  و اهداف قیام حسینی بوده است.
حجت‌الاسلام بنیادی در ادامه ابراز داشت: از نکات مهم در هر اقدامی توجه به موانع آن عمل است، سؤال همیشگی در شناخت قیام حسین بن علی علیهماالسلام این است که چرا از میان انبوه نامه‌ها و خطبه‌ها فقط تعداد کمی در پایبندی به اسلام و عهدشان با امام علیه‌السلام ماندند که جواب این سؤال برای آگاهان به وقایع نهضت  سیدالشهدا علیه‌السلام کاملاً معلوم است و آن «منفعت‌طلبی» و «زیاده‌خواهی» عده‌ای بوده است که به‌حسب ظاهر از آنها انتظار نمی‌رفت؛ ازاین‌رو همین جماعت بجای توجه به توصیه‌های امام حسین علیه‌السلام در صدد توجیه کار خود برآمدند.
وی اضافه کرد: تاریخ اسلام گواه آن است که بسیاری از مدعیان و مریدان در زمان انجام وظائف، از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند، این آسیب را از زمان رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله تا امروز وجود داشته که عصاره چنین رفتاری در توجه خواص! به منافع شخصی، قومی و قبیله‌ای بوده است که همین مسئله، ضربات سنگینی را بر پیکره اسلام وارد کرده و در زمره خیانت به مسلمانان محسوب می‌شود.

دشمنان اسلام سعی در بی‌توجهی مردم به اسلام دارند
این استاد برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شاید اصلی‌ترین نقشه دشمنان اسلام این باشد که مسلمانان به اصل اسلام بی‌تفاوت و بی‌توجه نمایند و از اسلام یک تعریف حداقلی که ظاهری از اسلام در بیان و رفتار افراد و جامعه وجود داشته باشد؛ اما نسبت به پایبندی به دستورات اسلامی توجهی نداشته باشند که همین امر، مسائل اسلام را رفته‌رفته تبدیل به مصائبی می‌کند که شعاع آثار آن بسیار زیاد است.
وی تصریح کرد: امروزه دشمنان اسلام در اتاق فکرها و با استفاده از ابزارهای روز و غول‌های رسانه‌ای تمام تلاششان در منحرف‌کردن جامعه از توجه به اسلام و معارف آن است؛ اشاعه بی‌مبالاتی، تسامح در عمل به احکام، مخدوش جلوه‌دادن ظرفیت‌های اجتماعی معارف دینی، سوق‌دادن جامعه به مظاهر غیرمرتبط با اسلام و مسلمانان، ترویج سبک زندگی غربی، فاصله‌دادن مردم باارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی، جلوه‌گری فرهنگ‌های منحط، تضعیف غیرت اسلامی و ایرانی و… از موضوعاتی است که دشمنان اسلام ناب و تشیع، در صدد اشاعه آنها هستند تا حرکت کلی جامعه در تفکر دینی و رفتار اسلامی را مختل نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.