کد خبر : 12757
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 18:05

افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزه در قم

افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزه در قم
نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه امروز با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افتتاح شد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان «مشکات» امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سید محمد آقامیری، استاندار قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم افتتاح شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در این مراسم با اشاره به اهمیت تحقیق، پژوهش و تولید علم در حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: انتظاری که از حوزه‌های علمیه می‌رود آن است که منابع و روش‌های تحقیق و پژوهش آن از حجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه بین‌المللی افزود: باید خروجی  پژوهش‌های حوزه‌های علمیه در سراسر جهان برای علاقه‌مندان به اسلام و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قابل مشاهده باشد و این مقدار از بی‌خبری کشورهای اسلامی از پژوهش‌های مهم حوزه‌های علمیه هیچ جای توجیهی ندارد که باید اهتمام ما در این عرصه بیشتر شده و پژوهش‌های خود را محصور در حوزه‌های علمیه نکنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که تحقیقات حوزوی باید ناظر به نیازهای جهان پیرامون به ویژه انقلاب و نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه جامع حوزه‌ای است که هم به تحقیقات قوی و سنتی توجه کند و هم چشم گشوده‌ای به نیازهای معاصر داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این که وضع تولید علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه امیدوار کننده است، تصریح کرد: هم باید به داشته‌ها افتخار کرد و هم ناداشته‌ها را دید و قلمروها را هم شناسایی و علم و پژوهش را به سمت این قلمروها راهبری و هدایت کرد.

اعرافی تاکید کرد: تحقیق و پژوهش حوزوی باید مستند به منهج قویم و معتبر و قابل اعتنا و اعتبار بوده و از روش اجتهادی و عمق حوزوی برخوردار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به محققان و پژوهشگران حوزوی و مسئولان پژوهشی حوزوی، گفت: در هر جا قرار داریم باید یک زنجیره منظم تولید علم و تحقیق را برای پاسخگویی به نیازها شکل بدهیم.

به گفته عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی نشان دهنده ارزیابی واقع بینانه از تولیدات علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی است.

اعرافی با تقدیر از نهادهای علمی و پژوهشی حوزوی به ویژه معاونت پژوهش حوزه، بیان کرد: این نمایشگاه فرصت عرضه دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز و موسسات حوزوی است و از برگزارکنندگان آن تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات و مسائل جدید، خاطرنشان کرد: با توجه به اشتیاق جامعه جهانی به شنیدن پیام اسلام و معارف اهل بیت (علیهم السلام)، ارائه آثار دینی با زبان‌های زنده بین المللی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزوی پیش از ظهر امروز با عنوان «مشکات» امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سید محمد آقامیری استاندار قم در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از ۷۰ واحد پژوهشی و انتشاراتی حوزوی دستاورد‌های علمی و پژوهشی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه کتاب و دستاورد‌های علمی مراکز پژوهشی حوزوی تا روز یکشنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه تا روز یکشنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.