کد خبر : 11747
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 17:18

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم:

با تخریب خاک به اسم بهره‌برداری مقابله می‌کنیم

با تخریب خاک به اسم بهره‌برداری مقابله می‌کنیم
مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم گفت: برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک قرن‌ها زمان نیاز است و این درحالی می‌باشد که عده‌ای این عنصر ارزشمند را با رها کردن فاضلاب، پسماند و استفاده نامناسب از طبیعت به اسم بهره‌برداری از بین می‌برند.
۵/۵ - (۳ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛   محمد حسین بازگیر ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی خاک برگزار شد اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ قانون حفاظت از خاک در کشور تصویب و در این قانون همه بایدها و نبایدها و مسیر حرکت در راستای حفاظت از خاک به خوبی مشخص شده‌است.

وی تاکید کرد: برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک قرن‌ها زمان نیاز است و این درحالی می‌باشد که عده‌ای این عنصر ارزشمند را با رها کردن فاضلاب، پسماند و استفاده نامناسب از طبیعت به اسم بهره‌برداری از بین می‌برند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم با اشاره به این که بهره‌برداری تعریف دارد و باید ضوابط محیط زیستی در آن رعایت شود، افزود: در همین رابطه اگر با نام بهره‌برداری بدون رعایت شرایط و ضوابط لازم دریاچه نمک آسیب ببیند این مشکل به دشت مسیله که از کانون‌های گرد و خاک استان است کشیده خواهد شد.

وی بیان داشت: ما حامی تولید هستیم اما به عنوان حافظان منابع طبیعی استان نمی‌توانیم اجازه دهیم با رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و ضوابط از جمله مدیریت نشدن پسماندها و ضایعات تولید، عرصه‌های طبیعی استان و در ادامه سلامت شهروندان دچار آسیب شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: اطلس آلودگی خاک استان نیز با همکاری مراکز علمی و با انجام نمونه برداری‌های لازم در حال آماده سازی است که تکمیل آن به طور حتم نقش مهمی در موفقیت طرح‌های مورد نظر در زمینه حفاظت از خاک خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.