کد خبر : 5098
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 8:09

شهردار قم:

سرانه هزینه‌ای هر شهروند قمی ۸۰۰ هزار تومان است

سرانه هزینه‌ای هر شهروند قمی ۸۰۰ هزار تومان است
شهردار قم گفت: سرانه هزینه جاری اداره بسیاری از شهرها به ازای هر شهروند بیش از دو میلیون تومان است، اما در شهر قم این عدد 800 هزار تومان است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقائیان نژاد هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته هزینه‌های جاری شهرداری قم ۱۴۰۰ میلیارد تومان و هزینه‌های عمرانی ۴۰۰۰ میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرجمع ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌های شهرداری، نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های جاری به ترتیب ۷۴ درصد و ۲۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این درصد در میان تمام کلان‌شهرها کم‌نظیر است، ابراز کرد: در نهادی مانند شهرداری که خدمات نگهداری و اجتماعی شهر نسبت قابل‌توجهی از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، به‌نوعی این تناسب رضایت‌بخش محسوب می‌شود.

شهردار قم سرانه هزینه‌های بالا در بسیاری از کلان‌شهرها را موردتوجه قرارداد و افزود: سرانه هزینه جاری اداره بسیاری از شهرها به ازای هر شهروند بیش از دو میلیون تومان است، اما در شهر قم این عدد ۸۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: این عدد نشان می‌دهد شهر قم ارزان اداره می‌شود و به همین دلیل هم می‌توانیم ۴ هزار میلیارد تومان در یک سال در عمران شهری هزینه کنیم.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.