کد خبر : 7569
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 10:29

رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم:

۱۴ دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان قم ارتقا و کیفی سازی شد

۱۴ دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان قم ارتقا و کیفی سازی شد
رئیس مرکز مدیریت راه‌های قم گفت:‌ ارتقای کیفی ۱۸ دوربین ثبت تخلفات از سال گذشته دراین استان آغاز شده و تاکنون ۱۴ دوربین کیفی‌ سازی شده‌است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حمید سالاری افزود:‌ درچهار نقطه آزادراه قم – تهران ،۲ نقطه محور قم – کاشان و سه نقطه محور قم سلفچگان و چند جاده دیگر دوربین‌های ثبت تخلفات آن کیفی‌سازی شده‌است.

وی گفت:‌ درحال حاضر ۷۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان قم فعال است که در سال‌جاری بیشتر به دنبال ارتقای کیفیت این دوربین‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه دوربین های جدید با کیفیت ،‌ دارای دید در شب و زوم بالا می‌باشد اظهار داشت:‌ چهار دوربین ثبت جدید تخلفات در محورهای مهم قم نیز تا پایان سالجاری جایگزین دوربین‌های قدیمی خواهد شد.

سالاری همچنین گفت: علاوه بر این، امسال دو دوربین در محور دستجرد قم به تفرش نیز نصب و راه اندازی شده و تلاش داریم در صورت تامین اعتبارات در محور لنگرود به کهک قم نیز دو دوربین ثبت تخلفات نصب و فعال نماییم.

دَستجرد یکی از شهرهای استان قم و مرکز بخش خلجستان است.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن در شرایط عادی و ۵۰ هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج گانه قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومتر فاصله دارد. این بخش دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستا است.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶ دوربین نظارتی تصویری نیز درمحورهای مواصلاتی قم فعال است،‌ گفت: دراین راستا نیز تلاش داریم که تا پایان سالجاری ۱۵ دوربین جدید با کیفیت را جایگزین دوربین‌های نظارتی تصویری قدیمی نماییم.

وی با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی قم دارای اهمیت شریانی است،‌اظهار داشت: درحال حاضر در آزاد راه قم گرمسار نیز دو دوربین نظارتی با کیفیت بالا فعال است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف، وضعیت سرعت غیرمجاز خودروها را ثبت می‌کند، اظهار داشت:‌دوربین‌های نظارتی نیز ترافیک لحظه‌ای راه‌ها و وضعیت جوی را ثبت و گزارش می‌کند.

سالاری درادامه از رانندگان خواست مقررات رانندگی را در جاده‌ها رانندگی رعایت کنند،‌ و به این مساله توجه داشته باشند که به عنوان مثال با کاهش سرعت در هنگام نزدیک شدن به دوربین و پس از عبور دوباره سرعت گرفتن، دوربین بعدی سرعت خودرو و زمان طی شده را سنجیده و در صورت تخلف آن را ثبت خواهد کرد.

وی با بیان این که حدود ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی و حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان قم وجود دارد گفت: بیشترین تخلف ثبت شده در آزادراه های قم – تهران به ثبت رسیده‌است.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.