کد خبر : 13349
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 9:07

آیت‌الله نوری همدانی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات از راه‌های حفظ انقلاب است

راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات از راه‌های حفظ انقلاب است
مرجع تقلید شیعیان حضور در صحنه‌های انقلاب، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یکی از راه‌های حفظ و حراست از نظام اسلامی برشمرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ متن پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به همایش ائمه جماعت و فعالان فرهنگی مساجد قم شرح زیر است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللَّهِ فِی الأرَضینَ.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور علما و همچنین آقایان و بانوانی که در مساجد و هیئات و امور دینی و مذهبی و سیاسی فعالیت دارند در حال برگزاری است.

از اینکه این توفیق حاصل شد تا چند سطری را تقدیم نمایم خداوند متعال را شاکرم.

یکی از آیات قرآن کریم که باید به آن توجه خاص نمود آیه هفتم از سوره مبارکه ابراهیم است «لَئِن شَکَرتُم لَأَزیدَنَّکُم وَلَئِن کَفَرتُم إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ» این آیه شریفه باید هر روز و شب در مقابل چشمان ما باشد و قدردان نعمت‌های مادی و معنوی باشیم و بدانیم نتیجه کفران و ناسپاسی از خداوند متعال چیست.

یکی از نعمت‌های الهی نعمت استقلال و آزادی است که در این انقلاب شکوهمند اسلامی که در آستانه سالگرد پیروزی آن می‌باشیم به عنوان یک شعار محوری بود. آزادی از استبداد و ظلم و ستم، آزادی از اسارت مستکبران و استقلال از شرق و غرب که البته برای به ثمر رسیدن این هدف خون هزاران انسان بی‌گناه به زمین ریخته شد و افراد فراوانی رنج زندان و شکنجه و تبعید را کشیدند.

 بر این اساس برای حفظ و حراست از آن، همه مسئولیت داریم و مردم و مسئولان بدانند اگر به وظیفه خود در مقابل این نعمت خداوند متعال عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

وظیفه مشترک مردم و مسئولان دشمن‌شناسی است و باید توجه داشت تمام استکبار امروز با هم متحد شدند تا از طُرُق مختلف، حقیقی و مجازی از جنگ نرم و سخت برای نابودی عزت ایران اسلامی بهرمند شوند.

 لذا مساجد به عنوان یک پایگاه مهم و اساسی و به عنوان یک سنگر مستحکم باید محل محوری و اصلی جهاد تبیین باشد و مسائل را روشنگری کند. ائمه جماعات رأس این کار و هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت مساجد به عنوان بازوی امام جماعت این موضوع را جدی بگیرند البته در این عرصه نقش بانوان نیز مؤثر است.

مسئولان وظیفه خدمت به مردم را دارند

مسئولان وظیفه خدمت به مردم را دارند، جلوگیری از فساد، رسیدگی به امور معیشت و اقتصاد، حل مشکل اشتغال و مسکن، حفظ عزّت در مناسبت‌های منطقه‌ای و جهانی و ارتباط عزتمندانه با کشورهای غیرمتخاصم از وظایف دیگر مسئولان است و مردم نیز باید این نعمت الهی یعنی انقلاب اسلامی را قدر بدانند و در حفظ اصل نظام اسلامی بکوشند و از افکار امام راحل و عظیم الشأن و خون شهدا حراست نمایند.

ولایت فقیه و شخص رهبری انقلاب را که بعد از امام توانست با درایت و حکمت و صبر کشور را مدیریت نماید حمایت کنند.

نخبگان خصوصاً علمای محترم و اصحاب دانشگاه و فرهنگ در این امر پیشگام باشند، از نقد سازنده و اثر گذار و کمک به اهداف نظام دریغ نکنند و مسئولان کشور نیز آمادگی پذیرش این مسائل را داشته باشند و با وحدت و همدلی و تحمل نقد و جلوگیری از تخریب و سیاه نمائی زمینه پیشرفت کشور را فراهم نمایند.

حضور در صحنه‌های انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یکی از راه‌های حفظ و حراست است. امروز که این جلسه در شهر قم و در مرکز حوزه علمیه در حال برگزاری است باید به این نکات توجه کرد، این حوزه و این شهر محل شروع انقلاب بوده و امروز نیز باید در نگهداری از آن کوشا باشد و اجازه ندهند بعضی از افراد به بهانه‌های مختلف این نظام را تخریب نمایند و به جای نقد عالمانه و پیشنهاد در مسیر اصلاح نواقص دست به تضعیف اصل نظام اسلامی بزنند. الحمدالله این کشور در حال پیشرفت است البته تا رسیدن به هدف امام و رهبری فاصله داریم که همه باید برای محقق شدن آن اهداف کوشا باشند و این پیشرفت را شدت دهند.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود امام عزیز و مجاهدت‌های همه عزیزان که در به ثمر رسیدن این انقلاب و نگهداری آن مؤثر بوده و هستند، توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.