کد خبر : 3746
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1402 - 8:16

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

تعداد روزهای ناسالم در قم با شیب تندی در حال افزایش است

تعداد روزهای ناسالم در قم با شیب تندی در حال افزایش است
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به اینکه مسئله گردوغبار بدون تردید یکی از چالش‌های بزرگ مدیریت استان در آینده نه‌چندان دور خواهد بود، گفت: تعداد روزهای ناسالم در قم با شیب تندی در حال افزایش است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید رضا موسوی مشکینی در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا که به ریاست استاندار قم برگزار شد، افزود: کانون‌های فعال گردوغبار در قم در شرایط بسیار ناگواری قرار گرفته و با کمترین وزش باد، وضعیت هوا به حد بسیار ناسالم و خطرناک می‌رسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در منطقه پردیسان در سال گذشته، گفت: ایستگاه دیگر سنجش آلودگی هوای در منطقه جمکران در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم خاطرنشان کرد: داده‌های به‌دست‌آمده از وضعیت آلودگی هوا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد تعداد روزهای ناسالم با شیب تندی در حال افزایش است.

وی بر ضرورت اقدام جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی مسئول برای مقابله با پدیده گردوغبار در استان قم تأکید کرد و گفت: تأمین حقابه‌های زیست‌محیطی، کاشت نهال در مناطق بحرانی و دیگر اقدامات علمی و نوآورانه، موضوع بسیار مهمی است که در سفر آتی رئیس‌جمهور محترم تأکید مجدد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.