کد خبر : 6220
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 8:37

حل معضل کمبود و نوسان ولتاژ برق در منطقه نیزار قم

حل معضل کمبود و نوسان ولتاژ برق در منطقه نیزار قم
با بهربرداری از مرحله نخست نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد غرب آسیا در روز‌های آینده علاوه بر تامین برق این کارخانه از افت ولتاژ برق واحد‌های دیگر منطقه نیزار جلوگیری می‌کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  شرکت فولاد غرب آسیا این روز‌ها مشغول راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۰ مگاواتی است که بتواند ضمن تامین برق مورد نیاز واحد صنعتی خود که ۱۵ مگاوات است مازاد آن را به شبکه سراسری و ساریر شرکت‌های صنعتی منطقه نیزار ارسال کند.
مدیرعامل این گروه صنعتی می‌گوید برای راه اندازی این نیروگاه سیکل ترکیبی که در مدت کمتر از یک سال راه اندازی شده است بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که در مرحله نخست ۲۵ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری ارسال خواهد کرد.

مهندس غلامرضا خلیقی افزود تمام مراحل نصبراه‌اندازی و ساخت قطعات فرسوده این نیروگاه به دست متخصصان و مهندسان کشورمان طراحی وراه‌اندازی شده است که قبلاً در انحصار کشور‌های اروپایی و آمریکا بود.

وی تامین گاز را از شروط راه‌اندازی این نیروگاه سیکل ترکیبی عنوان کرد و یادآور شد در صورت اینکه شرکت گاز قم به وعده خود عمل کند و تا بیست و پنجم تیر ماه گاز این نیروگاه را تامین کند از ابتدای مرداد ماه قادر خواهد بود روزانه ۲۵ مگاوات برق تولید و به شبکه سراسری تحویل دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.