کد خبر : 7649
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 17:57

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تلاش دشمن در فتنه اخیر روی محور ولی‌فقیه معطوف بود/دشمنان به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی هستند

تلاش دشمن در فتنه اخیر روی محور ولی‌فقیه معطوف بود/دشمنان به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی هستند
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی هستند، گفت: تلاش دشمن در فتنه اخیر روی محور ولی‌فقیه معطوف بود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  سردار رمضان شریف ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار استان قم که به همت سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) که در تالار مجتمع نخلستان برگزار شد با اشاره به اینکه خبرنگاران در تمام عرصه‌های مختلف مانند علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… نقش‌آفرین هستند، اظهار داشت: امروز باید الگوهای موفق جامعه را به نسل جوان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: همه کسانی که در عرصه خبررسانی و اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند باید به لحاظ علمی برخی مؤلفه‌ها مانند خبر چیست و این خبر برای چه مخاطب ای است و ابزار انتقال آن چیست را بدانند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیام چیست و باید چه پیامی منتقل شود، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند بگوید ما پیام قوی‌تر از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت (ع) داریم. پس در محتوا پیام ما منحصربه‌فرد است.
وی ادامه داد: این موضوع را شاید ما خوب درک نکرده باشیم؛ اما دشمن به‌خوبی آن را فهمیده است. چرا دشمن هر از چند گاهی قرآن سوزی و اهانت به قرآن را راه می‌اندازد چرا که این مسئله را فهمیده و می‌داند که پیام قرآن و آموزه‌های قرآن برای تمام نسل‌ها و بشر است.

اساساً کار دشمن مخالفت با پیام‌های قرآن است
سردار شریف با اشاره به اینکه اساساً کار دشمن مخالفت با پیام‌های قرآن است، گفت: یکی از دلایل اصلی به‌وجودآمدن داعش، ارائه چهره خشن و غیرقابل‌پذیرش از مسلمانان در دنیا و اروپا توسط دشمنان بود که تا حدودی نتیجه هم گرفتند.
وی افزود: اصحاب رسانه ما در محتوای پیام که یکی از مولفه‌های اصلی خبر است بدانند که منحصربه‌فرد هستیم  البته در انتقال این پیام به زبان هنر و زبان نسل امروز نیازمند هستیم.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مخاطب از دیگر مولفه‌های پیام است، خاطرنشان کرد:  امروز کشورهای منطقه به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه نظامی پی برده‌اند و شاهد ضعف و افول کشورهای استکباری از جمله آمریکا هستند و به همین دلیل به این نتیجه رسیده‌اند که باید امنیت منطقه را خود کشورهای منطقه تأمین کند.
سردار شریف با بیان اینکه دشمنان با امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارند مانع از رسیدن پیام انقلاب اسلامی به دنیا می‌شوند افزود: آنان فشارهای رسانه‌ای سنگینی علیه ملت ایران به راه انداخته و تلاش می‌کنند این‌گونه وانمود کنند که ایران اسلامی در آستانه فروپاشی است.
وی افزود: در جریان حوادث سال گذشته شاهد بودیم که رئیس‌جمهور فرانسه با خبرنگار دون‌پایه و رئیس‌جمهور آلمان با فوتبالیست ضدانقلاب ایرانی ملاقات‌هایی انجام دادند که این امر ناشی از محاسبه نادرست و تحت‌تأثیر فشارهای رسانه‌ای است که تصور می‌کنند انقلاب اسلامی ایران پایان‌یافته است.

تلاش دشمن در فتنه اخیر روی محور ولی‌فقیه معطوف بود

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رهبری‌های مقام معظم رهبری در پیشبرد انقلاب اسلامی بیان داشت: بسیاری از سیاستمداران دنیا بارها به‌صراحت اعلام کرده‌اند که نقشه‌های علیه ایران با یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب نقش‌برآب می‌شود و به همین دلیل تلاش دشمن در فتنه اخیر بر روی محور ولی‌فقیه معطوف بود.
وی ابراز داشت: اگر تاریخ ۲۰۰ساله اخیر ایران را مطالعه کنیم و اینکه چه مناطقی از ایران در اثر بی‌تدبیری‌ها جدا شد و سرمایه‌های ملت به چپاول رفت به اهمیت کار انقلاب اسلامی پی خواهیم برد که چگونه انقلاب به ما استقلال و عزت را هدیه داد.

دشمنان به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی هستند

سردار شریف با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در کشور، افزود: دشمن در قالب فضای سنگین رسانه‌ای می‌خواهد جامعه ۸۵ میلیونی ایران را فقیر، وامانده و سرافکنده و پشت مرزهای ایران را بهشتی سرشار از رفاه و امکانات نشان دهد.
وی تأکید کرد: دشمنان در طراحی‌های جدید خود به دنبال ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی هستند و در این راستا تلاش می‌کنند تا مسئولین کشور را افرادی نالایق جلوه دهند.

تلاش دشمن برای نالایق نشان‌دادن مسئولین کشور است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: هزاران مدیر پاک‌دست از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون برای مردم با تمام وجود خدمت کردند؛ اما دشمن تلاش دارد وضعیت اداره‌کنندگان کشور را غیرواقعی جلوه دهد.
وی با بیان اینکه منکر نارسایی‌ها نیستیم؛ اما آنچه دشمن گردوغبار می‌کند چیز دیگری است بیان داشت: هر رسانه‌ای صاحبی دارد و مأموریت رسانه‌های ضدانقلاب و منابع مالی آنان را باید شناخت و تمام آنان مأموریت دارند کاری که صدام و تجزیه‌طلبان نتوانستند انجام دهند این اقدام را در عرصه افکار عمومی انجام دهند تا ملت ما را از انقلاب پشیمان کنند و شرایط جاری را بحرانی نشان دهند و آینده را تیره و تاریک منعکس کنند.

انقلاب ما از پرافتخارترین انقلاب‌ها در عصر جدید بوده است

سردار شریف تصریح کرد: انقلاب ما از پرافتخارترین انقلاب‌ها در عصر جدید بوده است و شرایط کشور نیز نسبت به گذشته بهترین شرایط است چرا که تمام تصمیمات ما در داخل کشور گرفته می‌شود و ما قادر هستیم از امنیت کشور دفاع کنیم و اگر کسی احساس امنیت نکند نمی‌توان مسیر آبادانی را طی کرد.
وی بیان داشت: امید است در گام دوم انقلاب جهش مضاعفی داشته و سال‌های شکوفایی و اقتدار را پیشرو داشته باشیم.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها روزی از دور خلیج‌فارس را رصد می‌کردند؛ اما امروز اعلام کردند می‌خواهیم روی شناورها آدم پیاده کنیم که این امر نشان‌دهنده اوج ذلت آنان است.
وی ادامه داد: اگر در جمهوری اسلامی مسئولان تصمیم بگیرند یک کشتی در خلیج‌فارس توقیف شود این امر امکان‌پذیر است و ما در عرصه دریا همواره پیروز میدان بودیم و این شرایط را کشورهای منطقه درک کرده‌اند و رزمندگان در هنگامه خطر از خود می‌گذرند و امروز جوانان برومندی در کشور داریم که علی‌رغم هیاهوی رسانه‌ای برای امنیت کشور حاضر هستند جان خود را فدا کنند.

نباید در زمین دشمن برای تحقق اهداف آنها بازی کنیم

سردار شریف با بیان اینکه بازخورد کار رسانه‌ای مهم است و جریان‌سازی خبری نباید در راستای تأمین اهداف دشمنان باشد و نباید در میدان دشمن بازی کنیم بیان داشت: هدف دشمن ایجاد ناامیدی است که نباید به آنان در این زمینه کمک کرد و با انتشار اخبار امیدبخش امید را به جامعه تزریق کنیم.
وی گفت: هر انسان با انصافی خدمات جمهوری اسلامی را بشناسد آن را تحسین می‌کند و ممکن است طی این دوران اشکالاتی نیز وجود داشته باشد؛ اما مهم آن است که نظام و مردم پایبند به فرهنگ دینی و اسلامی و ملی هستند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در خاتمه با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه جایگاه ویژه‌ای در سپاه دارند، تصریح کرد: ارتباطات خوب بین سپاه و اصحاب و رسانه منشأ آثار و برکات زیادی بوده است.
وی با بیان اینکه شهدای گران‌قدر دوران دفاع مقدس الگوی برآمده از نهضت امام راحل هستند، ادامه داد: شهدایی مانند مهدی زین‌الدین از الگوهای برتر و الهام‌بخش در بین جوانان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.