کد خبر : 1701
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 13:24

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تمدن اسلامی با مجاهدت‌ها و تلاش‌های امام باقر و امام صادق شکل گرفت

تمدن اسلامی با مجاهدت‌ها و تلاش‌های امام باقر و امام صادق شکل گرفت
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شاگردان امام محمدباقر (ع) توانستند فرهنگ اسلامی را در سراسر جامعه اسلامی گسترش و نشر دهند، گفت: مجاهدت و تلاش امام باقر (ع) و امام صادق (ع) سبب شد تا تمدن اسلامی شکل‌گرفته و امروز شیعه را با عنوان جعفری و ادامه‌دهندگان مکتب و فقه امام جعفر صادق (ع) بشناسند.
به این خبر امتیاز دهید

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک ولادت امام محمدباقر (ع) با اشاره به وظیفه مهم امام در نشر احادیث، فضائل و سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع)، اظهار داشت: در این دوران امام باقر (ع) وظیفه مهمی در زمینه ترویج و گسترش احادیث پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) برعهده داشته و توانستند به نشر احادیث و فضایل و سنت و سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) بپردازند.

وی ادامه داد: امام محمدباقر (ع) و فرزند بزرگوارشان امام صادق (ع) در طول ۴۰ سال توانستند احادیث، سنت، سیره و فرهنگ پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) را در جهان اسلام گسترش دهند و همین موضوع نیز سبب شد تا زمینه‌سازی یک نهضت بزرگ علمی صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به تربیت شاگردان بسیاری از سوی امام باقر (ع)، گفت: این شاگردان توانستند فرهنگ اسلامی را در سراسر جامعه اسلامی گسترش و نشر دهند.

وی تصریح کرد: مجاهدت و تلاش امام باقر (ع) و امام صادق (ع) سبب شد تا تمدن اسلامی شکل‌گرفته و امروز شیعه را با عنوان جعفری و ادامه‌دهندگان مکتب و فقه امام جعفر صادق (ع) بشناسند.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به اینکه باید دوران زندگی امام محمدباقر (ع) و همچنین امام صادق (ع) از جهت علمی و تاریخی بررسی دقیقی شود، ابراز داشت: از اقدامات مهم امام محمدباقر (ع) در آن دوران و برهه از تاریخ تبیین و ترویج فرهنگ ناب اسلامی است چرا که در آن دوران حکومت بنی‌امیه در حال فروپاشی بود و حکومت بنی‌عباس در حال شکل‌گیری که همین موضوع فرصتی را به وجود آورد تا امام بتواند در امر ترویج اقدامات مؤثری را انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.