کد خبر : 7886
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 9:42

دستورالعمل امام سجاد(ع) برای رفع گرفتاری‌ها از زبان حجت‌الاسلام رفیعی

دستورالعمل امام سجاد(ع) برای رفع گرفتاری‌ها از زبان حجت‌الاسلام رفیعی
حجت‌الاسلام رفیعی گفت: امام سجاد(ع) فردی را در خانه جبار متکبری می‌بیند، از او سؤال می‌کند چرا اینجا هستی؟ او می‌گوید گرفتار و فقیرم آمدم تا چیزی به من دهد. امام دست او را می‌گیرد و می‌فرماید بیا تا تو را به جایی ببرم که مشکلت حل شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی با اشاره به دستور العمل امام سجاد (ع) برای رفع گرفتاری‌ها اظهار داشت: ایشان رد می‌شد و دید در خانه یکی از افراد جبار متکبر که در تاریخ نیامده است، استاد یا فرماندار یا چه کسی بوده است و دیدند یک نفر آنجا نشسته است. ایشان خطاب به او فرمودند: ما یقعدک علی باب هذا المترف الجبار. مشکلت چیست آمدی در خانه‌ این آدم ستمگر نشستی؟ گفت یابن رسول الله از فقر، گرفتاری. آمدم بلکه این در را باز کند یک چیزی به من بدهد.

کرامت مؤمن باید حفظ شود

وی افزود: آقا دستش را گرفت فرمود بلند شو به اینها رو نینداز، خودت را کوچک نکن. بیا من نشانت بدهم و ببرمت الی باب الخیر و الی رب خیراً لک منه؛ ببرمت در خانه‌ خدا. آدم پیش خدا باید تضرع کند. عیبی ندارد آدم به مردم رو بیندازدها، ما همه به هم وابسته‌ایم. اما این آدم جبّار و این آدم ستمگر که تو به او رو انداختی صلاحیت این را ندارد.

رفیعی با اشاره به اینکه عزّت خودتان را حفظ کنید. کرامت مؤمن باید حفظ بشود، گفت: مفضل آمد پیش امام صادق (ع) گفت: آقا گرفتارم، آقا ۴۰۰ درهم به او داد. اشکال ندارد پیش امام صادق(ع) رو بیندازید. بعد صدایش زد فرمود یک نصیحتت می‌کنم «اِیّاکَ أَن تُخبِرَ النّاسَ بِکُلِّ حالِکَ». سفره‌ دلت را پیش همه‌ مردم باز نکن. سبک می‌شوی، کوچک می‌شوی. عزّتت را حفظ کن.

دستورالعمل امام سجاد(ع) برای رفع گرفتاری‌ها

این سخنران مذهبی ادامه داد: زندگی بزرگان مانند سید رضی، شیخ انصاری و … را ببینید که با عزت و کرامت خود در دل‌ها جا باز کردند. امام سجاد(ع) آن فرد را به مسجد النبی(ص) آورد و فرمود: اگر گرفتاری دو رکعت نماز بخوان و بعد از آن خدا را حمد کن. سپس بر محمد و آل او درود بفرست. فرمودند در ادامه آیات آخر سوره حشر را بخوان، سپس ۶ آیه اول سوره حدید را بخوان و بعد دو آیه ۲۶ و ۲۷ سوره آل عمران را بخوان. در نهایت حاجات خود را بخواه که در این صورت چیزی از خدا نمی‌خواهی مگر اینکه اجابت می‌شود. این می‌تواند دستورالعملی باشد برای افرادی که سؤال می‌کنند برای رفع گرفتاری‌ها چه باید کرد؟

وی افزود: امام خمینی(ره) در نامه‌ای به فرزندش مرحوم سید احمد می‌نویسد که پسرم سوره حشر را هرشب بخوان و بخواب. اگر کامل نتوانستی بخوانی، ۵ آیه آخر را بخوان و در آن تأمل کن.

فیلم این سخنرانی را ببینید:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.