کد خبر : 13661
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 9:32

حضور ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر در مراسم نیمه شعبان در قم

حضور ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر در مراسم نیمه شعبان در قم
جانشین ستاد تسهیلات زائران نیمه شعبان استانداری قم، گفت: در مدت سه روز برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در قم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابوالقاسم مقیمی، در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برگزاری مراسم نیمه شعبان امسال با حضور ۱۰ شهرداری و دستگاه‌های مختلف ملی برگزار شد، گفت: در مدت ۷۲ ساعت از ظهر پنج شنبه سوم اسفند تا روز نیمه شعبان ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند و بزرگترین جشن مهدوی جهان اسلام را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال در بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم ۵۵۰ موکب مستقر بودند، گفت: موکب‌ها به همت ۱۰ هزار خادم مهدوی و با حضور پر رنگ و خود جوش مردم برپا شدند و خدمات مختلف را به مردم ارائه کردند.

مقیمی افزود: ۱۰ استان معین استان قم شامل تهران، اصفهان، مرکزی، سمنان، ایلام، البرز، کرمانشاه، گیلان، قزوین و مازندران به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی کردند و سازمان همیاری‌ها هم امکانات ۱۹ شهرداری را برای کمک به استان قم آوردند.

وی با اشاره به اینکه در سه روز برگزاری مراسم نیمه شعبان ۳۰۰ هزار نفر در قم اسکان یافتند، افزود: با همکاری آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، مساجد، حسینیه‌ها، حرم مطهر و مسجد جمکران اسکان زائران انجام شده است.

جانشین ستاد تسهیلات زائرین نیمه شعبان قم، گفت: در زمینه اسکان مردم هم به صورت خود جوش به میزبانی و اسکان زائران بسیاری اقدام کردند و شاهدیم که مردم قم به صورت یک فرهنگ، پذیرایی و استقبال و اسکان زائرین نیمه شعبان را بر عهده گرفته اند.

وی افزود: اینکه برای برگزاری مراسم نیمه شعبان امسال ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۷ هزار نیروی بهداشت، ایمنی و آتش نشانی ارائه خدمت کردند.

مقیمی گفت: ۸۱۰ نیروی امدادی و هلال احمر در هشت ییمارستان و سه مرکز درمانی در پیرامون مسجد مقدس جمکران شرایط بهداشتی و درمانی مناسب را فراهم کردند.

وی از توزیع بیش از یک میلیون قرص نان در بین موکب‌ها در قالب قرارگاه نان با همکاری جهاد کشاورزی و اداره غله قم خبر داد و افزود: در کنار نان برای تامین آب نیز با استقرار مخازن ذخیره، آب رسانی لازم هم انجام شد.

جانشین ستاد تسهیلات زائران نیمه شعبان استانداری قم تاکید کرد: از همه همشهریان قمی تقاضا داریم به دلیل جمع آوری موکب‌ها برای تردد بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم را انتخاب نکنند تا با جمع آوری موکب‌ها ایمنی لازم در مسیر به صورت کامل برقرار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.