کد خبر : 3254
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 8:34

شهردار قم:

توزیع منابع در قم به صورت عادلانه انجام می‌شود

توزیع منابع در قم به صورت عادلانه انجام می‌شود
شهردار قم گفت: هدف ما این است که توزیع منابع به صورت متعادل در سطح شهر انجام شود و اگر در مناطق بالای شهر گل آرایی صورت گرفته است همان گل آرایی در مناطق پایین شهر هم وجود دارد که این عملکرد، نشان دهنده توزیع عادلانه منابع در سطح شهر است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقائیان نژاد در دیدار نوروزی با آیت الله سید محمد سعیدی  در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه قم حرم اهل بیت(ع) است و ما در منظر امام عصر عجل الله فرجه الشریف هستیم، گفت: هماهنگی و انسجام لازم بین شهرداری و سایر ارگان های فعال در قم وجود دارد و فعالیت شهرداری تعطیلی بردار نیست و به صورت مستمر ادامه دارد.

وی گفت: هدف ما این است که توزیع منابع به صورت متعادل در سطح شهر انجام شود و اگر در مناطق بالای شهر گل آرایی صورت گرفته است همان گل آرایی در مناطق پایین شهر هم وجود دارد که نشان دهنده توزیع عادلانه منابع در سطح شهر است.

*بسیج سه هزار نیروی شهرداری برای خدمت به مسافران نوروزی

در ادامه مهدی اصفهانیان مقدم معاون خدمات شهری شهرداری قم در ارائه گزارشی از فعالیت های شهرداری قم در ایام نیمه شعبان و نوروز با بیان اینکه شهرداری قم از نیمه دوم اسفند طرح علمداران خدمت را اجرا کرد، افزود: در این طرح ستادهای هشتگانه خدمات رسانی و اطلاع رسانی و کمیته های ده گانه با اهتمام بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان شهرداری با بسیج تمام امکانات و ادوات به صورت شبانه روزی خدمات مختلف را ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به کمبود و نبود زیرساخت‌ها در اطراف مسجد مقدس جمکران، شهرداری قم ۱۶ پارکینگ با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو و ۴ هزار موتور سیکلت برای نیمه شعبان فراهم کرد و تسهیلات رفاهی مورد نیاز از جمله بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی موقت را برای رفاه حال زائران ایجاد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: همچنین در کنار ایجاد زیر ساخت های رفاهی و خدماتی در مورد تسهیل عبور و مرور و حمل و نقل عمومی نیز بیش از ۲ هزار تاکسی و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و تعدادی خودروی ون، حمل و نقل زائران در نیمه شعبان را انجام دادند و از یک روز قبل تا یک روز بعد از نیمه شعبان استفاده از اتوبوس ها به صورت رایگان انجام شد که بازخورد خوبی داشت.

وی با اشاره به آذین بندی و تبلیغات محیطی سطح شهر قم در نیمه شعبان گفت: سیاست شهرداری بر این بود که در کنار امور خدماتی و رفاهی از ظرفیت فرهنگی این رویداد بزرگ در راستای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت، شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی و هم گرایی حد اکثر بهره برداری انجام شود که با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ۴۴ غرفه فرهنگی در نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم و هسته مرکزی شهر برپا شد.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه رویکرد شهرداری در برگزاری مراسمات فرهنگی استفاده از ظرفیت های مردمی است، گفت: با استفاده از ظرفیت هیآت مذهبی، مساجد و مردم در نیمه شعبان ۵۰۰ موکب در قالب هزار و ۵۰۰ غرفه موضوعات فرهنگی و  پخش نذورات و غذا را در دستور کار داشتند و بیش از ۲ میلیون پرس غذا طبخ و توزیع شد و در مجموع شاهد شهری نظیف، ایمن و مناسب در نیمه شعبان بودیم و بیش از ۹۰ درصد از زائران و مسافران از خدمات رضایت داشتند.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری در عید نوروز به آذین بندی و تبلیغات محیطی سطح شهر اشاره کردو گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد برودت هوا در ایام نوروز بودیم همه بوستان های سطح شهر برای استقبال از زائران و مسافران آماده سازی شدند و تسهیلات رفاهی آماده شد و ۶ بوستان برای کمپینگ و اسکان موقت زائران و مسافران در نظر گرفته شد و از اول تا ۱۲ فروردین بیش از ۷۰ هزار نفر از زائران و مسافران با استقرار ۱۷ هزار چادر از امکانات شهرداری استفاده کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در ماه مبارک رمضان نیز در بوستان ها موضوعات فرهنگی از قبیل غرفه های فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، بیان فضیلت ماه رمضان و اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی برپا شد و در ۱۵ بوستان با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اقامه نماز جماعت و پخش اذان را داشتیم.

وی با اشاره به تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان، گفت: ما پویش افطار در طبیعت را در فضای مجازی و  صدا و سیما اطلاع رسانی کردیم که از این پویش استقبال خوبی شد و در ۴۰۰ بوستان که در مناطق هشتگانه داریم مردم قم غالبا رعایت کردند و حرمت ماه رمضان به خوبی حفظ شد.

*استفاده از چهار هزار متر تبلیغات بنری برای فضاسازی شهر قم

در ادامه مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم، به فعالیت‌های کمیته‌های فرهنگی و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: در آستانه نوروز به منظور فضاسازی مناسب و در شأن شهر اهل بیت ریسه کشی، نورپردازی و نصب نمادهایی را در سطح شهر داشتیم و در مجموع ۴ هزار متر تبلیغات بنری با موضوعات ماه مبارک رمضان، توصیه های بزرگان دین، نوروز، شعار سال، تبلیغ خرید کالای ایرانی، خیر مقدم به زائران و مسافران و اعلام برنامه های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را انجام شد.

وی افزود: همچنین هزار و ۷۰۰ متر تبلیغات بنری به موضوع حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و موضوع عفاف و حجاب اختصاص پیدا کرد که در جای جای شهر نصب شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به پاسخگویی ۲۴ ساعته شماره ۱۳۷ و فعالیت ستاد خبری شهرداری قم در ایام نوروز، گفت: چاپ بروشور راهنمای زائر، ایجاد ایستگاه های راهنمای زائر، ارسال پیامک خیر مقدم به شماره های همراهی که وارد شهر قم می شدند و ارسال لینک سامانه قم زائر به زائرانو مسافران از جمله فعالیت های شهرداری بوده است.

وی افزود: امسال با همکاری خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در ورودی های قم حضور پیدا کردیم و با توزیع متبرکات فاطمی، گل و فیش غذای تبرکی صحن های معنوی حرم مطهر را توسعه دادیم.

کلانترزاده گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۵۰ مبلغ در بوستان ها مستقر شدند و در ۳۴ بوستان محفل جزء خوانی قرآن کریم برگزار شد و در روز طبیعت هم بوستان ها از پذیرای مردم بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.