کد خبر : 11936
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 9:43

ثبت نام ۲۰ هزار نمازیار در بستر سامانه یکپارچه آموزش و پرورش

ثبت نام ۲۰ هزار نمازیار در بستر سامانه یکپارچه آموزش و پرورش
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با چند امکان ساده، در فضای مجازی دانش آموزان علاقه‌مند احکام نماز را آموزش می‌بینند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ باقرزاده، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با چند امکان ساده، در فضای مجازی بستری را فراهم کرده‌ایم تا دانش آموزان علاقه‌مند احکام نماز را آموزش ببینند.

وی افزود: در این سامانه دانش آموزانی که علاقه مند هستند، می‌توانند از نماز خواندن خود فیلم گرفته و برای معلمان از طریق شبکه شاد ارسال کنند.

او ادامه داد: والدین و معلمانی که در این زمینه تخصص دارند، در دانش آموزان را در امر نماز خواندن و احکام راهنمایی می‌کنند.

باقرزاده تصریح کرد: تا کنون ۲۰ هزار نماز یار ثبت نام کرده‌اند تا به دانش آموزان در احکام نماز کمک کنند.

باقرزاده افزود: در مرحله بعد از ثبت مشخصات افراد، به دنبال این هستیم که دسترسی‌های لازم برای هر یک از نقش‌ها در بستر سامانه یکپارچه وزارت آموزش و پرورش فراهم شود تا این افراد بتوانند باری را از روی دوش مدیران مدارس در زمینه پیگیری امور پرورشی و فرهنگی بردارند که در اولین گام، امکان فعالیت نمازیاران فراهم شده است.

وی افزود: برای افرادی که به عنوان نمازیار توسط مدیران مدارس تعریف شده اند، به صورت خودکار، صفحه کاربری ایجاد می‌شود تا با وارد کردن کلمه عبور و نام کاربری، در آزمون برخط الکترونیکی شرکت کنند و در صورتی که توانمندی آنان بر اساس این آزمون احراز شود، به فایل‌های صحیح خوانی دانش آموزان خود دسترسی پیدا می‌کنند و می‌توانند نسبت به مشاهده و بررسی این فایل‌ها و البته داوری فایل‌ها اقدام کنند.

معاون پرورشی گفت: سامانه بدین صورت تدارک دیده شده است که ارزیابان موفق از نظر عملکرد، با تایید کارشناسان ادارات آموزش و پرورش، می‌توانند ارتقاء پیدا کنند و به فایل‌های صحیح خوانی نماز دانش آموزان مدارس دیگر نیز دسترسی داشته باشند؛ سیستم تشویقی و امتیازدهی نیز برای افراد در این زمینه تدارک دیده شده است و به زودی برای ۵ نقش دیگر والدین در سامانه، دسترسی‌های لازم جهت شروع فعالیت داده خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.