کد خبر : 9931
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 17:07

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد:

ثبت ۵ وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در سال جاری

ثبت ۵ وقف جدید به ارزش ۴۳ میلیارد تومان در سال جاری
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به صدور ۲ هزار سند جدید برای موقوفه‌ها در استان قم، گفت: در طی ۶ ماه نخست سال جاری پنج وقف جدید در استان قم ثبت شده که ارزش آن ۴۳ میلیارد تومان بوده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته وقف در امامزاده موسی مبرقع برگزار شد، با اشاره به وقف‌های جدید سال جاری، اظهار داشت: در طی ۶ ماه نخست سال جاری ۵ وقف جدید در استان قم ثبت شده که ارزش آن ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: برخی از وقف‌های جدیدی که صورت می‌گیرد در اداره کل اوقاف و امور خیریه ثبت نمی‌شود که در این موارد در ادامه با مشکلاتی مواجه می‌شوند که توصیه می‌شود شهروندان در صورت انجام وقف آن را در اداره کل اوقاف ثبت کنند تا با مشکلات اداری مواجه نشوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اوقاف دخل و تصرفی در وقف‌های صورت‌گرفته ندارد افزود: اوقاف در حراست از موقوفات ثبت شده وظیفه دارد و هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد بر اساس نیت واقفان است و در این زمینه ریالی بر خلاف آنچه که نیت واقف بوده است هزینه نمی‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان برای امر دارو و درمان نیازمندان بر اساس نیت واقفان هزینه شد و کمک به تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند، کمک به دانش‌آموزان کم‌برخوردار، کمک به امر زیارت زائران، خرید کتاب‌های مذهبی، کمک به مساجد، برپایی سفره‌های افطار و برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) بخشی از مواردی بود که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای آنان هزینه شد.

آزادی ۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در قم
حجت‌الاسلام اسکندری برپایی موکب در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و عراق را از جمله فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: موکب امامزادگان استان قم در ایام اربعین همانند سال‌های گذشته در سامرا برپا شده بود و امسال نیز خدمات مختلفی از جمله اسکان و پذیرایی در وعده‌های مختلف غذایی برای زائران فراهم شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف اضافه کرد: غبارروبی بقاع متبرکه، توزیع بسته‌های معیشتی، آزادی ۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بدهی آنان، برپایی مراسم‌های مختلف قرآنی و مذهبی و همچنین کلنگ‌زنی برخی از طرح‌ها از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان قم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: دو پایگاه درمانی در امامزاده سید علی (ع) امامزاده موسی مبرقع (ع) برای درمان افراد کم‌برخوردار برپا خواهد شد و در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در ۲۰ محله قم نان صلواتی توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش یاوران وقف نیز روز پنجشنبه هفته جاری ساعت ۹.۳۰ صبح با پیام تصویری آیت‌الله جوادی از مراجع عظام تقلید و سخنرانی آیت‌الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار خواهد شد.

صدور ۲ هزار سند جدید برای موقوفه‌ها در استان قم
حجت‌الاسلام اسکندری در خاتمه با اشاره به مسئله سند موقوفات، خاطرنشان کرد: تعیین حدود موقوفه‌ها و دریافت سند از جمله وظایف اداره کل اوقاف است که در سال گذشته بالغ بر ۲ هزار سند صادر شده که در این راستا اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان همراهی خوبی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.