کد خبر : 12658
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 8:56

مدیرکل ورزش و جوانان قم:

۷۰۰ کارگاه ازدواج به همت اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد

۷۰۰ کارگاه ازدواج به همت اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به برگزاری ۷۰۰ کارگاه ازدواج در استان، گفت: این کارگاه‌ها امسال به همت معاونت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ ابراهیم سانی‌خانی ظهر سه شنبه در نشست خبری رویداد کشوری جامعه‌پرداز‌ که در قرارگاه تسهیل‌گری ازدواج و خانواده مجموعه ورزشی شهدای دروازه ری قم، برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد به صورت کشوری توسط وزارت ورزش، بنیاد ملی خانواده، اداره کل جوانان و چند تشکل دیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رویداد کشوری جامعه‌پرداز، تصریح کرد: جمعیت، هویت زن و اجتماع خانواده سه هدف اصلی برگزاری این رویداد است که ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه میزبان مجموعه‌های فرهنگی گروه‌های مردمی و جهادی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بیان کرد: ۱۴ شبکه ملی در کشور توسط وزارت وزارت و جوانان تشکیل شده که مهم‌ترین شبکه که سبک زندگی است به قم داده‌اند؛ در ۲۶ استان اگر قرار است درباره سبک زندگی موضوع و برنامه‌ای برگزار شود استان قم متولی آن است.

وی با اشاره به برگزاری ۷۰۰ کارگاه ازدواج در استان ادامه داد: این کارگاه‌ها امسال به همت معاونت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد که این موضوع نشان می‌دهد معاونت جوانان اداره کل با تمام توان موضوعات اشتغال، جهیزیه و مسکن را پیگیری می‌کند.

 مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: مجموعه‌هایی که در زمینه ازدواج و خانواده فعالیت کنند در زمینه ازدواج و تعالی خانواده گردهم می‌آیند.

سانی‌خانی با اشاره به لزوم توجه به برخی رویدادها از جمله سبک زندگی و تحکیم خانواده در قم، گفت: شهر مقدس قم به دلیل وجود حوزه‌های علمیه و حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و نگاهی که به زن در آموزه‌های دینی ایجاد شده است، جایگاه ویژه‌ای دارد.

علی اصغر رحیمیان، مسئول برگزاری رویداد کشوری جامعه‌پرداز در استان نیز در این نشست، گفت: موسسه حس خوب زندگی از سال ۹۶ تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان قم کار خود را آغاز کرد و در حوزه تخصصی ازدواج فعالیت می‌کند. نمایشگاه و همایش‌های حوزه ازدواج و خانواده با توجه به فعالیت‌های موسسه مدیریت قرارگاه ازدواج و خانواده به موسسه حس خوب زندگی واگذار شده تا به زوج‌ها خدمت‌رسانی کند.

 اولین اتاق عقد رایگان استان راه‌اندازی شد

وی افزود: یکی از اهداف ما این است که با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی موضوع ازدواج را تسهیل بخشیم و خدمات بهتری به زوج‌ها و خانوادهای آنها داشته باشیم، اولین اتاق عقد رایگان استان قم راه‌اندازی شد و زوجین با مراجعه به این مجموعه از خدمات این اتاق بهره‌مند می‌شوند.

مسئول برگزاری رویداد کشوری جامعه پرداز با اشاره به تسهیلات ازدواج برای زوجین، گفت: با مجموعه‌های مختلف ازدواج از جمله مزون‌ها قرارداد بسته‌ایم و تا سقف ۵۰ درصد هزینه‌های ازدواج کاهش پیدا می‌کند.

رحیمیان گفت: زوج‌های جوانی که ایام میلاد حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین(ع) عقد کنند توسط مرکز ازدواج و تعالی خانواده قم به مدت سه روز و به صورت رایگان به شهر مقدس مشهد مشرف می‌شوند.

وی تصریح کرد: قم به دلیل حوزه‌های علمیه غنی و وجود حرم و مسجد جمکران و نگاهی که به زن در آموزه‌های دینی ایجاد شده است همه ائمه به عنوان پایگاه زن تاکید داشتند برخی رویدادها چون سبک زندگی و تحکیم خانواده در قم انجام شود.

مسئول برگزاری رویداد کشوری جامعه‌پرداز ادامه داد: برگزاری ۷۰۰ کارگاه ازدواج در استان قم نشان می‌دهد معاونت جوانان اداره کل با تمام توان موضوعات اشتغال، جهیزیه و مسکن را دنبال می‌کند.

۸۹۵۰ فقره وام ازدواج از ابتدای سال به متقاضیان در قم پرداخت شد

همچنین روح الله مقدم، معاون اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این نشست، تصریح کرد: هشت هزار و ۹۵۰ فقره وام ازدواج از ابتدای سال‌ جاری تا پایان آبان‌ماه به متقاضیان در این استان پرداخت شده‌ است، این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۱۸ هزار و ۶۹۵ میلیون ریال انجام پذیرفته‌ است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه گذشته را سه‌ هزار و ۳۵ نفر عنوان کرد، در شورای جوانان استان قم تصویب شده‌ است که بانک‌ها با سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.

وی افزود: استان قم هم‌اکنون با تحقق ۷۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، رتبه هفتم را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده‌ است، تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۱ هزار و ۹۸۵ نفر بوده که از این تعداد به هشت هزار و ۹۵۰ نفر وام پرداخت شده‌ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.