کد خبر : 8632
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 8:34

جابجایی قریب به ۱۸هزار زائر قمی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی

جابجایی قریب به ۱۸هزار زائر قمی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: از آغاز طرح سفرهای اربعین حسینی ع تا ۴ شهریورماه، افزون بر ۱۸ هزارو ۸۸۰ نفر زائر توسط ناوگان عمومی حمل ونقل مسافر، از قم راهی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، کربلا و نجف شده اند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: از آغاز طرح سفرهای اربعین حسینی ع ( ۲۷ مردادماه) تا ۴ شهریورماه، افزون بر ۱۸ هزارو ۸۸۰ نفر زائر توسط ناوگان عمومی حمل ونقل مسافر، از قم راهی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، کربلا و نجف  شده اند.

وی افزود: از مجموع  افزون بر۱۸ هزارو ۸۸۰ نفر زائر که ازآغاز طرح سفرهای اربعین حسینی ع( ۲۷ مرداد) تا ۴ شهریور ماه، ازقم عازم مهران، شلمچه، خسروی، چزابه، نجف و کربلا اعزام شده اند، ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر، یعنی  ۸۵ درصد زائران، به مرز مهران اعزام شده اند.

پورتیموری ادامه داد: از مجموع ۱۸ هزار و ۸۸۰ نفر زائر که توسط ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر از قم به مقاصد یادشده فوق اعزام شده اند، ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر ، یعنی ۸۵ درصد زائران، به مرز مهران سفر کرده اند.

وی درخصوص تعداد زوار اعزامی از قم به دیگر مقاصد مرزی با کشور عراق  اظهار کرد: افزون بر ۲۴۱۸ نفر به چزابه، ۱۳۵۰ نفر به شلمچه و ۵۲۸ نفر به خسروی، اعزام شده اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم همچنین گفت: طی بازه زمانی اعلام شده( ۲۷ مرداد لغایت ۴ شهریورماه) افزون بر ۱۴۲۵ نفر زائر از قم، به صورت مستقیم، توسط ناوگان عراقی( اتوبوس و استیشن جی ام سی) به دوشهر نجف و کربلا اعزام شده اند.

فروش بلیت اربعین تنها در پایانه مرکزی قم

پورتیموری با یادآوری این مهم که به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت و دیگر تخلفات محتمله، عرضه بلیت ناوگان عمومی مسافر، تنها درپایانه مسافری مرکزی شهرستان قم صورت می گیرد، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده و تجارب حاصله از سنوات گذشته، جهت ارائه خدمات مطلوب سفر به زائران اربعین، عرضه بلیت دردفاتر بین شهری و درگاه های اینترنتی ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی درخاتمه با عنوان این مطلب که استان آمادگی اعزام روزانه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرزهای چهارگانه با کشور عراق را دارد گفت: از زائران گرامی و دیگر کاربران محترم درخواست می شود جهت جلوگیری از ازدحام و معطلی، پیش از مراجعه به پایانه مرکزی قم، با سایت ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها تماس و از آخرین وضعیت این پایانه اطلاع حاصل نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.