کد خبر : 6540
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 7:32

عضو خبرگان رهبری:

حجاب یکی از عوامل امنیت پایدار کشور است

حجاب یکی از عوامل امنیت پایدار کشور است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رعایت حجاب هم حکم خداوند و هم قانونی است، گفت: حجاب یکی از عوامل امنیت پایدار کشور است که دشمن از طریق آن به دنبال دستیابی به اهداف خود است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله علی اسلامی  در گفتگو با خبرنگار  ما با اشاره به هفته حجاب و عفاف اظهار داشت:  بدون تردید مسئله حجاب و عفاف هم حکم شرعی و  هم حکم آسمانی و خدایی دارد و هم یکی از عوامل امنیت پایدار کشور  است.
وی ادامه داد: اولاً شرعی و حکم خدا است چرا که در قرآن کریم تا سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) به آن اشاره شده است پس طبق سنت حجاب و عفاف یکی از مسائل شرعی و احکام خدایی است.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: بنابراین ما چنان چه که تابع اسلام هستیم باید تمام احکام خداوند را از جمله احکام شرعی مربوط به حجاب و عفاف را رعایت کنیم. نمی‌شود ما مسلمان باشیم و به گوئیم احکام اسلامی ربطی به ما ندارد.
وی افزود: ثانیاً قانون است. وقتی مطلبی به‌عنوان مصوب قانونی تعیین می‌شود باید جامعه نسبت به اجرای آن خود را موظف بداند. وقتی در پشت چراغ‌قرمز می‌رسید باید درهرصورت که ترافیک باشد و یا نباشد صبر کنید. شاید در پشت همین چراغ‌قرمز چندین دقیقه صبر کنید و عمر خود را بگذرانید؛ اما چون قانون است باید رعایت کنید.
آیت‌الله اسلامی ابراز داشت: از ناحیه دیگر در حال حاضر مسئله حجاب فقط حکم خدا و شرع نیست؛ بلکه دشمن از طریق بی‌حجابی و کشف حجاب رضاخانی که انگلیسی‌ها از طریق آتاتورک به رضاخان دیکته کردند که حجاب را از بین ببرد و کشف حجاب کند، به دنبال اهداف خود است.
وی خاطرنشان کرد: لذا امنیت و تمامیت ارضی ما در حال حاضر بستگی به این دارد که ما به مسائل حجاب و عفاف اهمیت دهیم وگرنه اگر بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها مورد حمایت دشمنان قرار بگیرند آرام‌آرام نسبت به تجزیه کشور و استان‌های مرزی اقدام خواهند کرد.
این استاد تصریح کرد: پس به‌خاطر چند عامل، واجب است و وظیفه داریم که حجاب و عفاف را رعایت کنیم. اول اینکه حکم خداوند است و از پیامبر (ص) تا امام مهدی (عج) اجرای حجاب و احکام خداوند را واجب دانسته‌اند و بعد از غیبت حضرت مهدی (عج) می‌بینیم که علما بزرگ که نایب امام‌زمان هستند؛ مانند شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی و… همه این بزرگان در رساله‌ها و نوشته‌های خود گفته‌اند رعایت حکم خدا بر مردم واجب است.
وی ادامه داد: نکته دیگر این که مسئولین ذی‌ربط بخصوص مجلسی‌ها، دولتی‌ها باید مشکلات امور را بررسی کنند و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. بله ممکن است بعضی از افراد و اشخاص اراده‌ای نسبت به حجاب نداشته باشند وقتی کسی اراده‌ای نسبت به حکمی از احکام اسلام ندارد چگونه در صندلی منصب و ریاست جاگرفته است.
آیت‌الله اسلامی اذعان کرد: مجلسی‌ها و دولتی‌ها و هر مسئول دیگری باید توجه کند و برای اجرای حکم خدا اراده داشته باشد. اگر چنین شد قطعاً کشور ما از این وضع ولنگاری فرهنگی فاصله خواهد گرفت.
وی گفت: امیدواریم که ملت، برخی از این دولتی‌ها، برخی از مجلسی‌ها تصمیم بگیرند به‌حکم خدا  احترام بگذراند و آن را اجرا کنند. این حکم خدا بود که آنها را به این منصب و جایگاه رسانده است پس به احترام اسلام باید تصمیم بگیرند احکام خدا را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.