کد خبر : 8685
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 21:47

 سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم:

 پروژه فرودگاه قم نیازمند حمایت مسئولین است/ آماده هر نوع تعامل و همکاری برای تکمیل این پروژه هستیم

 پروژه فرودگاه قم نیازمند حمایت مسئولین است/ آماده هر نوع تعامل و همکاری برای تکمیل این پروژه هستیم
 سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم با اشاره به اینکه این مجموعه در آسیا بی‌رقیب خواهد بود، گفت: پروژه فرودگاه قم نیازمند حمایت مسئولین است و آماده هر نوع تعامل و همکاری برای تکمیل این پروژه هستیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  یکی از پروژه‌های مهم استان قم که در ابتدای شروع آن مسئولین، علما، مراجع و مردم بسیار خوشحال شدند پروژه احداث فرودگاه برای قم بود. فرودگاه یکی از زیرساخت‌ها مهم برای هر شهری از جمله قم هست. البته شاید آن روز کسی نمی‌دانست که این پروژه هم‌سال‌های سال با مشکلات ریز و درش درگیر و به سرگذشت دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره استان دچار شود.

 پروژه فرودگاه قم نیازمند حمایت مسئولین است

 از همین رو محمدعلی شفیعی مدیرعامل و سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم در نشستی که چند روز قبل در فرودگاه قم با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در رشد این فرودگاه داشته باشند. خبرنگاران قشر تأثیرگذار جامعه هستند و امید است با نگاه ویژه اصحاب رسانه سبب تشویق مسئولین برای همکاری در ساخت این پروژه فرودگاهی شویم.

 وی افزود: برای این پروژه کم‌لطفی‌هایی صورت‌گرفته است. این در حالی است که بزرگ‌ترین پروژه جذب گردشگر به شمار می‌رود.

 فرودگاه قم امروز آب، برق و گاز ندارد

 مدیرعامل و سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم با بیان اینکه در همه جای دنیا از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود افزود: متأسفانه این پروژه حتی از امکانات زیربنایی همانند آب، برق و گاز محروم است و تاکنون مسئولین امر اقدامی در این زمینه انجام ندادند و برای فراهم‌آوردن این مقدمات دستوری صادر نشده است

 خاک‌برداری و خاکریزی باند فرودگاه معادل ۱۸ سد خاکی

 وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی صورت‌گرفته در این پروژه در جهت احداث باند فرودگاه بیان داشت: ۹ میلیون مترمکعب، معادل ۱۸ سد خاکی برای احداث باند این فرودگاه عملیات خاک‌برداری و خاکریزی انجام شده است.

 شفیعی در ادامه تأکید کرد: سه باند را برای این مجموعه در نظر گرفته شده است. یک باند برای نشستن هواپیماهای ۷۴۷، ایرباس ۳۸۰ و باندهای دیگر برای هواپیماهای سبک که در نوع خود می‌تواند در میان فرودگاه‌های کشورهای دیگر برتر باشد.

 سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم در مورد دریافت موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری برای فرودگاه قم گفت: تا قبل از این که فرودگاه خصوصی در کشور ساخته شود بحث موافقت اصولی مطرح نبود. ما برای فرودگاه مجوزهای اولیه را گرفتیم و سازمان هواپیمایی کشوری، نمایندگان سپاه و ارتش و شرکت فرودگاه‌های کشور با ساخت فرودگاه توسط بخش خصوصی در مکان فعلی موافقت کردند.

 وی ادامه داد: هر گاه از سازمان هواپیمایی کشوری استعلام کردیم عنوان شد که شما باید از مشاوران مورد تأیید ما استفاده کنید و زمانی که باند را احداث کردید و استاندارد بود موافقت اصولی را اعطا خواهیم کرد.

 شفیعی بیان کرد: در موردبحث سند موافقت اصولی برخی موضوع معارض‌ها را مطرح می‌کنند که البته آن‌ها هم حق و حقوقی دارند؛ ولی خیلی از فرودگاه‌های کشور هنوز سند ندارند و معارض دارند و اینها مانعی از ادامه کار احداث فرودگاه قم نشده است.

 وی در مورد مجوز منطقه نمونه گردشگری طَرلاب عنوان کرد: اداره کل‌های منابع طبیعی و میراث‌فرهنگی و گردشگری برای این منطقه قرارداد منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری منعقد کردند.

 این فرودگاه در آسیا بی‌رقیب خواهد بود

 این سرمایه‌گذار فرودگاه قم در ادامه بیان داشت: شرایط منطقه طرلاب اجازه بهترین بهره‌برداری پروازی را می‌دهد که در میان کشورهای همسایه همچون ترکیه، امارات و قطر بی‌نظیر است. آب‌وهوا و شرایط بادی که در این منطقه می‌وزد بهترین امکان نشست‌وبرخاست را به هواپیماها را دارد.

 وی اضافه کرد: ایستگاه راه‌آهن سراسری ساقه در کنار ما قرار گرفته که روزانه بیش از ۱۰ رام قطار در آن تردد می‌نماید. بهترین ایستگاه زمینی توریستی را داریم که بیش از ۱۷ استان کشور را از کنار این فرودگاه در جاده زمینی در تردد هستند که می‌تواند بهترین امکانات موجود را برای داشتن یک فرودگاه ایده‌آل برای ما فراهم آورد

 ساخت بزرگ‌ترین مجموعه توریستی

 شفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح و برنامه و نقشه ارائه شده در ساخت بزرگ‌ترین میدان جهان در این مجموعه توریستی که به نام طرلاب نام‌گذاری شده اعتبار جهانی به این منطقه خواهد داد؛ زیرا فرودگاه بین‌المللی قم برای ۲۵۰ پرواز روزانه در نظر گرفته شده است که مجموعه توریستی در کنار فرودگاه می‌تواند جذابیت فوق‌العاده‌ای را به گردشگرها و مردم شریف ایران داشته باشد.

 سرمایه‌گذار فرودگاه بین‌المللی قم تأکید کرد: در مورد اقدام‌های انجام شده در طرح فرودگاه قم همه اقدام‌ها صددرصد از نظر فنی مورد تأیید است و همه‌گونه نظارتی بوده است.

 وی افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور خالصانه به ما کمک کرد و با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها مشکلی نداریم.

 شفیعی اظهار داشت: قرارداد واگذاری با منابع طبیعی نداریم و استانداری قراردادی با ما منعقد کرد که در قالب تفاهم‌نامه است.

 اصل و سود سهام سهام‌داران تا سال ۹۴ پرداخت شد

 وی در مورد پرداخت مبلغ سهام‌داران معترض فرودگاه هم گفت: ما بعد از اینکه غرفه‌هایی در منطقه گردشگری ساختیم این غرفه‌ها را متری یک میلیون و نیم تا دو میلیون به فروش رساندیم درحالی‌که برای ما متری تا ۶ میلیون تومان تمام شده بود که بعد از شکایت‌های صورت‌گرفته از سوی سهام‌داران، اصل پول و سود آنان تا سال ۹۴ پرداخت شد و امروز به کمتر از ۲۰ نفر بدهی داریم که البته برخی از آنان همراه پروژه هستند و به سرمایه‌گذاری در این پروژه باور دارند.

 سرمایه‌گذار پروژه فرودگاه قم با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات عدم ساخت این پروژه، سیستمی است، گفت: باید کاری کرد این مشکلات هر چه زودتر حل‌وفصل شود.

 رئیس‌جمهور به پروژه فرودگاه اشراف کامل دارد

 وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور به این پروژه اشراف کامل دارد. هدف ما این است که این فرودگاه اجرا شود و مردم از آن استفاده کنند.

 شفیعی با اشاره به اینکه در کل دنیا به سرمایه‌گذار احترام می‌گذارند و اینجا این گونه نیست، ابراز داشت: ساخت این پروژه خواست همه مسئولین است و باید کمک کرد و موانع را رفع کرد.

 وی اضافه کرد: شرکت فرودگاهی و سازمان گردشگری با بخش خصوصی ارم کیش موافق است و مشکلی با ساخت این فرودگاه ندارد.

 آماده هر نوع تعامل و همکاری برای تکمیل این پروژه هستیم

 این سرمایه‌گذار افزود: ما آماده هر نوع تعامل و همکاری برای ساخت این پروژه هستیم. تصمیم به ساخت این پروژه به‌صورت کامل داریم و از همه‌جا هم بهتر می‌شود.

 وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور برای ساخت این پروژه سنگ تمام گذاشت. ولی مشکلاتی وجود دارد که باید از سوی مسئولین رفع شود.

 شفیعی با بیان اینکه در دو سال اخیر بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و ضرر و زیان‌های بسیاری داشته‌ایم ابراز داشت: ما انتظاری از دولت نداریم و اگر همراهی‌های لازم صورت گیرد ظرف مدت ۶ ماه می‌توانیم این کار را به اتمام برسانیم.

 وی ابراز داشت: اگر ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار داشته باشیم می‌توانیم بلیت صادر کنیم و اولین پرواز را در مجموعه برقرار کنیم.

حسین حیدری

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.