کد خبر : 8890
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 20:45

جاده قدیم قم_تهران چهارخطه می‌شود

جاده قدیم قم_تهران چهارخطه می‌شود
سرپرست مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: با وجود دو باند بودن این محور، تصادف های جرحی و مالی عدیده‌ای در آن رخ می‌دهد که با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، ارتقای محور و چهارخطه کردن محور قدیم قم-تهران در دستور کار قرار گرفت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی، سرپرست مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم امروز گفت: در محور قدیم قم – تهران همواره شاهد تردد وسایل نقلیه و خودروهای عبوری و ترانزیتی سنگین هستیم و از طرفی استقرار دو شهرک صنعتی شکوهیه در محدوده قم و شهرک صنعتی حسن‌آباد در محدوده تهران، اهمیت ارتقای محور را دوچندان می‌کند.

وی افزود: با وجود دو باند بودن محور، تصادف های جرحی و مالی عدیده‌ای در این محور رخ می‌دهد که با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان، ارتقای محور و چهارخطه کردن محور قدیم قم – تهران در دستور کار قرار گرفت.

طلوعی گفت: این عملیات از کیلومتر ۱۰ جاده قدیم محدوده شهرک صنعتی شکوهیه شروع و تا انتهای حوزه استحفاظی، در مجموع به طول ۴۵ کیلومتر را شامل می‌شود.

شکوهیه بزرگترین شهرک صنعتی استان قم و یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور به‌شمار می‌آید، مساحت شهرک از نظر اراضی در اختیار یک هزار و ۶۹۱ هکتار است که از این میان یک‌هزار و ۲۶۵ هکتار فاز عملیاتی است یعنی بسترهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در آن وجود دارد و همچنین این روند ادامه می‌یابد.

مساحت زمین واحدهای صنعتی ایجاد شده در فاز عملیاتی شهرک،‌ ۷۹۵ هکتار است، عمده این اراضی صنعتی واگذار شده‌ است.

وی به تجهیز کارگاه این پروژه و شروع عملیات اجرایی آن اشاره کرد و توضیح داد: مدت‌زمان اجرای پروژه ۳۶ ماه و اعتبار موردنیاز آن بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: با اجرا و اتمام این پروژه، شاهد وجود جاده ایمن، استاندارد، تسریع در عبور و مرور و کاهش تصادف های جاده‌ای خواهیم بود. همچنین در مواقع اضطراری و در صورت اشباع بودن آزادراه قم – تهران، می‌توان از ظرفیت محور قدیم به‌عنوان جایگزین نیز استفاده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.