کد خبر : 10872
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 17:06

آملی لاریجانی:

جهان اسلام با اقدام عملی باید از نسل کشی مردم غزه جلوگیری کند

جهان اسلام با اقدام عملی باید از نسل کشی مردم غزه جلوگیری کند
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایت های هولناک رژیم کودک کش صهیونیستی در غره و فلسطین گفت: جوامع اسلامی باید با اقدامات عملی، از این نسل کشی و فجایع انسانی در فلسطین جلوگیری کنند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز در آیین «رونمایی از نرم افزار اصول فقه» در قم افزود: این روزها جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می شود واقعا در طول تاریخ کم نظیر است.

وی گفت: در یک ناحیه کوچک، رژیم غاصب صهونیستی چنان جنایت های هولناکی مرتکب می شود که قلوب تمام مسلمانان را جریحه دار کرده و مسلمین نگران وضعیت برادران و خواهران هستند.

آملی لاریجانی ادامه داد: در کنار فجایع عظیمی که در غره انجام می شود نکته قابل تامل این است آمریکا که حامی رژیم صهیونیستی و شریک جرم آنها است، این جنایت ها را رهبری و در مقابل حماس را متهم می کند که شما گروه تروریستی هستید! واقعا بی شرمی از این بیشتر می شود! گروهی که درحال دفاع از خود هستند، تروریست محسوب می شوند یا شمایی که از آن سوی دنیا آمده اید و مستقر شده اید و انواع سلاح های کشتار جمعی و بمب های چند تنی را بر علیه مردم مظلوم غره استفاده می کنید، تروریست به شمار می آیید؟

وی گفت: حمله به انسان های غیرنظامی، زیرساخت ها، بیمارستان ها و مساجد جنایات جنگی محسوب می شود که رژیم کودک کش صهیونیستی در غره مرتکب شده است و باید تاسف خورد حقوق بشر هم هیچ کاری انجام نمی دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که جهان اسلام یکپارچه از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین حمایت و دفاع کند و اقدامی عملی برای جلوگیری از نسل کشی انجام دهد و این جنایت های هولناک متوقف شود.

درحالی جنایات گسترده و مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه وارد بیست و هفتمین روز خود شده است که وزارت بهداشت غزه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که شمار شهدای ۲۷ روز تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه به بیش از هشت هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

سران نظامی و سیاسی رژیم کودک کش به تلفات خود در نبرد زمینی با مقاومت فلسطین و بهای سنگین آن اعتراف و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که از آغاز جنگ در غزه تاکنون ۳۳۱ نظامی ارتش این رژیم به هلاکت رسیده‌اند.

حوزه های علمیه پاسخگوی نیاز روز جوانان باشند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز حوزه های علمیه با نیازها و انتظارهای زیادی مواجه هستند و نسل جوان سوال های متعددی دارد که حوزه های عملیه باید پاسخگوی این سوالات باشد.

آملی لاریجانی اضافه کرد: پاسخگویی به این سوال ها نیازمند ابزار است که یکی از این ابزارها، نرم افزارهایی است که در حوزه های علمیه به خصوص در مرکز کامپیوتری علوم انسانی نور تولید می شود.

وی با بیان این که مرکز کامپیوتری علوم انسانی نور تاکنون تولیدات فاخری در حوزه های گوناگون دین اعم از فقه و علم اصول را در اختیار پژوهشگران، طلاب و فضلای حوزه های علمیه قرار داده که امکانات بسیار مناسبی نیز دارند افزود: این تولیدات با استفاده از تلاش جمعی افراد متخصص و صاحب علم انجام شده و امیدواریم این مرکز برای تولیدات خود از راه های دیگر همچون هوش مصنوعی استفاده کند.

آملی لاریجانی همچنین با بیان این که علم اصول مقدمه فقه است گفت: علم اصول ما قابل عرضه به خارج از کشور است و علمای ما در طول زمان با همه مشکلات و کاستی ها، کارهای زیاد و فاخری در این زمینه انجام داده اند.

وی افزود: امروز نیز طلاب و پژوهشگران و فضلای حوزه های علمیه باید راه علما را ادامه دهند و تولیدات بسیار خوبی در حوزه های مختلف علوم دینی انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.