کد خبر : 11544
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 16:51

دبیرستان پسرانه علم و ادب در قم به بهره‌برداری رسید

دبیرستان پسرانه علم و ادب در قم به بهره‌برداری رسید
مراسم افتتاحیه مدرسه 12 کلاسه علم و ادب با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی و همچنین جمعی از خیرین مدرسه ساز، دانش آموزان و اولیای آن ها در کنار برخی از اهالی منطقه شیخ آباد قم برگزار شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛   در این مراسم که روز پنج شنبه برگزار شد، جمعی از مسئولان از جمله حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مداری کشور، حسین نیکوکلام رئیس سازمان بسیج مهندسین سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، سیدرضا حسینی شهردار منطقه دو قم و سیدناصر علایی طباطبایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم حضور داشتند.
همچنین احمدعلی فعله گری جانشین فرمانده ناحیه بسیج سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم و نرجس نیازمند و حسن طلایی به عنوان دو عضو دیگر این شورا، احمد امیرآبادی فراهانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علی اکبر زارعی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم و علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در این مراسم با اشاره به این که عملیات اجرایی مدرسه متوسطه اول علم و ادب از پاییز سال ۱۴۰۱ آغاز شد اظهار کرد: این مدرسه با زیربنای یک هزار و ۹۵۶ مترمربع، ۱۲ کلاس، سه کارگاه و سالن جانبی و همچنین اتاق های اداری مختلف و نمازخانه دارد.
احمدرضا اجتهادی با بیان این که مدرسه علم و ادب در تابستان سال جاری تکمیل و تحویل دانش آموزان عزیز منطقه شیخ آباد شد خاطر نشان کرد: اعتبار ساخت این مدرسه توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان تأمین شد.
وی افزود: خوشحالیم که این مدرسه نیز همانند بسیاری از مدارس نوساز در یکی از مناطق هدف محرومیت زدایی شهر مقدس قم تأسیس و تقدیم دانش آموزان عزیز این منطقه حاشیه نشین بویژه دانش آموزان اتباع شده است.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین صادقی که به نمایندگی از آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم حضور یافته بود با اشاره به روایت امام امیرالمؤمنین (ع) «ما فات مضی و ما سیأتیک فأین، قُم فاغتنم الفرصه بین العدمین»، به اهمیت زمان و وقت در معارف دینی توجه داد و گفت: لازم است تا دانش آموزان عزیز ما، فرصت تعلیم و تربیت خود را پاس بدارند و بر این مهم همت گمارند.
وی با بیان این که یکی از پایه های قدرت هر کشور، مسائل علمی و آموزشی است اظهار کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، شاهد ارتقای مباحث علمی در کشور هستیم، اگرچه امیدواریم تا سطح علمی و پژوهشی کشور باز هم ارتقا داشته باشد.
وی در پایان سخنان کوتاه خود که در یکی از کلاس های مدرسه علم و ادب و با حضور مسئولان ملی و استانی ایراد شد، با تقدیر از فعالیتهای دولت سیزدهم در عرصه مدرسه سازی خاطر نشان کرد: این دولت با تمام وجود در کنار خیرین عزیز مدرسه ساز به این عرصه همت دارد و امید است که این همت مضاعف شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.