کد خبر : 14332
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 9:37

دستور استاندار قم برای برخورد با واحدهای درمانی و داروخانه‌های متخلف

دستور استاندار قم برای برخورد با واحدهای درمانی و داروخانه‌های متخلف
استاندار قم ضمن انتقاد از وضعیت نرخ دارو و کمیاب بودن برخی داروها در استان گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی موظف است با واحدهای درمانی و داروخانه متخلف برخورد جدی و بازدارنده انجام دهد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛سیدمحمد آقامیری در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت پاسداران و مستشاران نظامی ایران در سوریه اظهار کرد: رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی بار دیگر چهره کثیف و جنایت‌کار خود را به جهانیان نشان داد.

وی افزود: انشاالله به فضل الهی سربازان اسلام به رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در آینده‌ای نزدیک این رژیم کودک‌کش را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد.
استاندار قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت نرخ دارو در استان گفت: گزارشهایی با موضوع افزایش نرخ برخی داروها و کمیاب شدن آن‌ها به دست ما رسیده است که معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نسبت به آن باید اقداماتی انجام دهد.
وی اشاره کرد: اینکه قیمت دارو در سراسر کشور گران شده، به هیچ عنوان برای ما توجیه حساب نمی‌شود چون ما به دنبال این هستیم قم را از هر نظر به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم.
آقامیری عنوان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان موظف است نظارت‌های خود را از داروخانه‌های سطح استان افزایش داده و با متخلفین به شدت برخورد شود.
وی افزود: علاوه بر داروخانه‌ها؛ گزارش‌هایی نیز از برخی تخلفات مالی در بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان در سطح استان به ما رسیده است که مستندات آنها به اداره کل تعزیرات و نهاد‌های بازرسی ارسال شده است.
استاندار قم گفت: متخلف برای ما یک معنا دارد و بین بخش خصوصی و دولتی هیچ اغماضی نخواهیم داشت؛ بیمارستان باید درد مردم را دوا کند نه اینکه دردی بر آن اضافه کند.
آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال سال جهش است لذا هیچ‌ کم‌کاری و ترک فعلی برای ما پذیرفته نیست.‌
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت درمانگاه جعفرآباد بیان کرد: تاسیس درمانگاه ابن سینا جزو مصوبات سفر اول ما به این شهرستان بود و اگر تا به امروز هنوز انجام نشده این کم‌ کاری دانشگاه علوم پزشکی قم به‌شمار می‌رود.
وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به توزیع کالا در شبکه کاسبان امین در استان مطرح کرد: مدت‌هاست تاکید داریم که کالاهای تنظیم بازار صرفا نباید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شوند بلکه با شناسایی کاسبان امین در محلات این شبکه توزیع گسترده گردد.
آقامیری تاکید کرد: کاسبانی که آمادگی کمک به دولت در بحث توزیع و فروش کالاهای تنظیم بازار‌ دارند می‌توانند به سایت https://ghom.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=4818 مراجعه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امسال باید به وضعیت مردم رسیدگی شود و هیچ کم‌کاری در بحث معیشت مردم برای ما قابل قبول نیست، مسئله معیشت باید اصلی‌ترین دغدغه مدیران استان قم باشد.
استاندار قم تصریح کرد: کم‌کاری برخی مدیران در داخل و اقدامات ظالمانه دشمنان خارجی باعث شده سفره مردم کوچک‌تر از گذشته شود و آنان در تامین کالاهای مورد نیاز خود با مشکلاتی مواجه هستند.
آقامیری با بیان اینکه نظارت‌ بر بازار در سال ۱۴۰۳ به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، گزارشهای مردمی تخلفات صنفی که از سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ به دست ما می‌رسد از اردیبهشت‌ماه در مدت زمان ۲۴ ساعت به آن رسیدگی خواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.