کد خبر : 5406
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 17:31

امیرآبادی:

دولت با ارائه تسهیلات مانع مهاجرت نخبگان کشور شود

دولت با ارائه تسهیلات مانع مهاجرت نخبگان کشور شود
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس قانون‌های خوبی را در رابطه با نخبگان و حضور آنها در شرکت‌های دانش بنیان تصویب کرده است گفت: دولت باید بر اساس این قانون‌ها، تسهیلاتی را برای حمایت از نخبگان در نظر بگیرد، و از مهاجرت آنان جلوگیری کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در حاشیه آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادها و جشنواره‌های علمی در تالار کرامت استانداری قم افزود: در طول سه سال گذشته در مجلس قانون‌های خوبی در راستای حمایت از نخبگان به تصویب رسیده، و مزایای خوبی نیز به همراه داشته، ولی متاسفانه رسانه‌های معاند سعی دارند، به افکار عمومی جامعه القا کنند هیچ حمایتی از نخبگان نمی‌شود و آنها درصدد مهاجرت هستند.

نماینده قم با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با برداشتن موانع پرپیچ و خم اداری، زمینه ماندگاری نخبگان در کشور را فراهم کنند گفت: مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله خدمت وظیفه عمومی و همچنین ایجاد فضای کسب و کار، مصوبه‌هایی را برای نخبگان داشته است و دولت باید بر اساس این قانون‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد مهاجرت افراد نخبه نباشیم‌.

امیرآبادی با ذکر این نکته که دشمن به دنبال خاموش کردن نور امید و ایمان از جامعه است بیان داشت: دولت در حمایت از نخبگان مهمترین نقش را دارد، از این رو از وزیران مرتبط خواستیم که برنامه‌های خود را به مجلس ارائه کنند.

وی ادامه داد: معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهوری ۲ یا سه جلسه به مجلس آمده و به کمیسیون تحقیقات و آموزش برنامه ارائه داده است.

نماینده قم در بخش دیگری از سخنان سهم این استان در المپیادها و جشنواره‌های علمی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نشان می‌دهد جوانان قمی می‌توانند در عرصه‌های علمی نیز مانند برخی رشته‌های ورزشی که قهرمانانی در کشور داریم، بدرخشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.