کد خبر : 9946
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 18:32

مشاور رئیس‌جمهور:

سند وظایف و اهداف ستاد راهبری مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تدوین شد

سند وظایف و اهداف ستاد راهبری مرکز ارتباطات دولت و روحانیت تدوین شد
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت از تدوین کامل سند وظایف و اهداف ستاد راهبری مرکز ارتباطات دولت و روحانیت و ابلاغ آن به نهاد ریاست جمهوری خبرداد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی در جلسه مشترک با ستادهای راهبری حوزه های علمیه که در سالن جلسات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله اعرافی در عرصه تمدن‌سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با اشاره به اینکه این ستادهای راهبری چندین رسالت مهم را دنبال می‌کنند، مطرح کرد: ایده پردازی، ورود به عرصه سیاست‌گذاری، رایزنی با وزارت‌خانه‌ها، گفتمان‌سازی و کادرسازی از مهم‌ترین وظایف و کارکردهای این ستادها است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه اقامه دین تنها با کرسی‌های درس خارج محقق نمی‌شود، عنوان کرد: مسئله محوری، تنوع در موضوعات، تنوع در اعضا و … از جمله ویژگی‌های موثر این ستادها است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بزرگی در این ستادها رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در طول دو سال گذشته اقدامات بسیاری را متناسب با ظرفیت‌های موجود انجام داده است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه سندی را برای این مرکز تهیه کرده و به نهاد ریاست جمهوری ابلاغ کرده‌ایم، تصریح کرد: این سند بسیار مهم بوده و دست نهاد را در مجموعه‌های مختلف باز خواهد کرد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از این سند، یادآور شد: انتقال ادراک متقابل میان نهاد دولت و روحانیت، تقویت حکمرانی دینی و تحقق دولت اسلامی و تقویت حمایت و پشتیبانی دولت از حوزه و روحانیت به عنوان سه هدف این مرکز تعریف شده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه معرفی و تبیین دستاوردهای متقابل نیز در این سند دیده شده است، ابراز کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دولت و روحانیت برای تحقق اهداف جهاد تبیین از دیگر مباحث مطرح شده در این سند است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جهاد تبیین در دولت متولی ندارد، بیان کرد: ظرفیت حوزه برای جهاد تبیین باید پای کار آموزش به دولت قرار بگیرد.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه زمینه‌سازی برگزاری نشست‌های مستمر جهت اطلاع از طرح‌ها و برنامه‌ها از دیگر مباحث این سند است، اظهار داشت: در این سند همچنین موضوع بسترسازی جهت تامین نیازهای علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دولت در راستای تحقق حکومت دینی مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در این عرصه وجود دارد، مطرح کرد: باید تلاش کنیم اسیر این مشکلات نشویم که ازجمله آن‌ها می‌توان به موازی‌کاری اشاره کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه حوزه ظرفیت‌های خوبی در عرصه حل مشکلات اساسی کشور دارد، عنوان کرد: برای استفاده از این ظرفیت باید تراز اقدامات انجام شده بالا و قابل دفاع باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت نگاه مثبت و مطالبه‌گرانه‌ای نسبت به حوزه دارد، خاطرنشان کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور مبنی بر برنامه‌ریزی استفاده از ظرفیت‌های حوزوی در سیاست‌گذاری‌ها، اقداماتی دنبال شده است.

حاج ابوالقاسم اضافه کرد: در این راستا به دنبال برگزاری دوره ایده پردازی هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.