کد خبر : 10244
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 17:45

ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم برگزار می‌شود

ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم برگزار می‌شود
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران کشور به میزبانی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) برگزار می‌شود.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سرهنگ امیر جعفری در نشست خبری ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران که به میزبانی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در ۷ رشته و با حضور حدود ۲۰۰۰ ورزشکار خواهر طی دو مرحله برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ رده از استان‌های مختلف در قالب ۷ رشته ورزشی شرکت می‌کنند، مطرح کرد: شرکت کنندگان در رشته‌های ورزشی شنا، تیراندازی، آمادگی جسمانی، دارت، هفت سنگ، تکواندو و والیبال به رقابت خواهند پرداخت.
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه علاوه‌بر برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی نیز مدنظر قرارداده‌ایم، عنوان کرد: یکی از دلایلی که قم به عنوان میزبان بانوانان انتخاب شد، وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره یک رویداد ملی است که از استان‌های مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان، قم‌گردی و… ازجمله اقدامات فرهنگی است که برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.
سرهنگ جعفری با بیان اینکه افتتاحیه با حضور یکی از اعضای هیأت رئیسه کل سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: مرحله اول مسابقات شامل چهار رشته در روزه‌های ۲۶ و ۲۷ مهرماه و مرحله‌ی دوم شامل سه رشته در روز‌های ۳ الی ۵ آبانماه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار قم در برگزاری این مسابقات همکاری لازم را داشتند.
مهدی داودی مسئول فرهنگی خانواده سپاه استان قم نیز در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به اینکه این برنامه با محوریت دختران و همسران پاسدار سراسر کشور درحال برگزاری است و باتوجه به اینکه امروزه موضوع عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های جامعه است، شعار «زن ایرانی مظهر عفاف و پاکدامنی» برای این مسابقات انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه استان قم برای نخستین بار میزبان این مسابقات شده است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از شرکت کنندگان در این مسابقه داشته باشیم.
مسئول فرهنگی خانواده سپاه استان قم با بیان اینکه در افتتاحیه این مسابقات تلاش کردیم به هنر قم بپردازیم، عنوان کرد: دفترچه‌هایی با موضوع قم‌شناسی شامل صنایع دستی و هنرهای قم برای شرکت کنندگان تهیه کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بستر افزایش فعالیت در زمینه گردشگری مذهبی در قم فراهم است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان به این موضوع توجه بیش‌تری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.