کد خبر : 3828
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 8:32

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

شهرداری قم برای رایگان شدن پارکینگ‌های شهر در مناسبت‌ها طرح ارایه دهد

شهرداری قم برای رایگان شدن پارکینگ‌های شهر در مناسبت‌ها طرح ارایه دهد
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری باید ظرف ۲ هفته برای رایگان شدن پارکینگ‌های سطح شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی طرح ارایه دهد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسین اسلامی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، افزود: برای مناسبت‌های مختلف باید طرح رایگان شدن استفاده از پارکینگ‌های سطح شهر تهیه شود و زمانی که طرح تصویب شود الزام‌آور خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری ظرف ۲ هفته لایحه ارایه دهد بحث و بررسی می‌شود؛ وگرنه اعضای شورا در کمیسیون‌ها طرحی مصوب که اجرای آن الزام‌آور خواهد بود.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری در زمینه مدیریت پارکینگ‌ها در روزهای پرترافیک، تاکید کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی نباید در پارکینگ‌ها مبلغی از مردم گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با بیان این‌که همیشه در مدیریت پارکینگ‌ها مشکل داشتیم، گفت: مدیریت اقتضایی و متناسب با شرایط قابل پیش‌بینی نداریم.

محسن محرری افزود: وقتی تعطیلات عید فطر، شب‌های قدر و یا عید نوروز در پیش است، مشخص است که چه میزان مسافر وارد شهر قم خواهند شد که در این راستا باید ورودی پارکینگ‌ها تقویت و درباره ظرفیت آن اطلاع‌رسانی شود.

وی اضافه کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی نه تنها باید پارکینگ‌ها رایگان شود، بلکه باید خدمات رایگان دیگری مانند ایستگاه‌های صلواتی نیز برای خدمات‌رسانی شهروندان و مسافران برپا شود.

عباس صفویان مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری نیز در این جلسه نسبت به تهیه لایحه رایگان شدن پارکینگ‌های سطح شهر قم در مناسبت‌های مختلف ظرف ۲ هفته قول مساعد داد.

هم اکنون حدود ۶ هزار جای پارک در قم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.