کد خبر : 5769
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 8:35

رییس سازمان صنعت قم:

طرح‌های کاهش مصرف انرژی در صنایع قم اجرایی شد

طرح‌های کاهش مصرف انرژی در صنایع قم اجرایی شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح‌های کاهش مصرف انرژی برق و گاز از نصف تا یک دهم وضعیت قبل از آن، در برخی از صنایع پیشرو استان اجرایی شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ اکبر ابدالی  بیان داشت: این کار با هدف کمک به مجموعه استان در راستای مدیریت تامین منابع انرژی صورت گرفته‌است و ما با توجه به مزایای بسیاری که اجرای طرح‌های کاهش مصرف انرژی درپی دارد، به دنبال توسعه آن در بخش‌های مختلف صنعتی هستیم.

وی افزود: منابع انرژی، سرمایه ملی است و امروز صنعتگران ما در استان قم برای حفظ این سرمایه، با انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته که برای تولید محصول مورد نظر، به انرژی کمتری نسبت به حالت طبیعی نیاز دارد، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: بخش صنعت قم در مسیر نوسازی و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از فناوری‌های روز حرکت می‌کند و ما در این زمینه تلاش داریم با پرداخت تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان از ایشان در تحقق هدفی که دنبال می‌کنند، حمایت کنیم.
ابدالی گفت: شمار قابل توجهی از صنعتگران استان قم، همه درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی خود را با هدف افزایش سطح تولید و اشتغال برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای صنعتی خود هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند که این کار، اقدامی ارزشمند در راستای تحقق شعار سال است.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.
شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.
گفتنی‌است با پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان فرصت اشتغال ایجاد شده‌است؛ همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی این سال‌ها، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده‌است.
منبع: ایرنا

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.