کد خبر : 11772
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 17:09

لزوم افتتاح معبرهای اعتباری ملی برای توسعه مدارس قم

لزوم افتتاح معبرهای اعتباری ملی برای توسعه مدارس قم
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم با تصریح بر ضرورت افتتاح معبرهای جدید اعتباری برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم، از صندوق های ملی مسکن، اعتبارات محرومیت زدایی، مولد سازی و همچنین پیش بینی و ایجاد یک ردیف اعتباری اختصاصی با عنوان احداث فضاهای آموزشی در استان قم در بودجه سنواتی به عنوان بخشی از این معابر نام برد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ احمدرضا اجتهادی که عصر پنج شنبه در آیین افتتاحیه نخستین مدرسه از مجتمع آموزشی خیری سرای ایرانی سخن می گفت با تقدیر از عملکرد خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با تغییر نگاه در برنامه و بودجه کشور نسبت به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی، کارهای ویژه ای در کشور و همچنین در قم انجام شده است.
وی با اشاره به این که نوسازی مدارس قم در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰، رشدی سه تا چهار برابری را شاهد بوده است افزود: بحمدالله در عرصه استانداردسازی گرمایش و سرمایش مدارس استان نیز اتفاق های خوبی افتاده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان سپس به چهار نکته کلیدی در عرصه فضاهای آموزشی استان توجه داد و خاطر نشان کرد: استان قم با حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز و هفت هزار کلاس درس، سومین استان پرتراکم دانش آموزی کشور است که این موضوع نشان دهنده کمبود یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان است که اصلا زیبنده دیار کریمه اهل بیت (س) نیست.
اجتهادی ادامه داد: رشد جمعیت و مهاجرت قم نیز بیانگر افزایش حدود ده هزار نفری جمعیت دانش آموزی در استان و در هر سال تحصیلی است که این دانش آموزان نیز به ۳۳۰ کلاس درس نیاز دارند.
وی همچنین استان قم را یکی از استان های اصلی در میزبانی از دانش آموزان اتباع معرفی کرد و گفت: حداقل ۱۴ درصد دانش آموزان اتباع کشور در قم تحصیل می کنند.
اجتهادی در ادامه یادآور شد: بیش از ۲۰ درصد فضای آموزشی استان نیازمند تخریب و حدود ۳۰ درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.
مدیرکل نوسازی مدارس تاکید کرد: با توجه به این چهار نکته، باید اذعان داشت که استان قم در سه سال آینده وضعیت نامطلوبی در عرصه مدارس خواهد داشت، بنابراین باز شدن معبرهای جدید اعتباری برای این استان مانند صندوق های ملی مسکن، اعتبارات محرومیت زدایی و مولدسازی و همچنین پیش بینی و ایجاد یک ردیف اعتباری اختصاصی در بودجه سنواتی با عنوان احداث فضاهای آموزشی در استان قم، یک ضرورت ویژه است که باید مورد توجه مسئولان ملی و از جمله مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.