کد خبر : 5623
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 12:39

آیت الله اراکی:

مافیای مسکن نمی‌گذارد برای ساخت مسکن، زمین در اختیار مردم قرار بگیرد

مافیای مسکن نمی‌گذارد برای ساخت مسکن، زمین در اختیار مردم قرار بگیرد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه بگوئیم ما برای ساخت مسکن مبتنی بر اصول اسلامی زمین نداریم، دروغ بزرگی است، مشکل مافیای حوزه مسکن است که دلسوز مردم نیستند و دنبال منافع خود هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست تبیینی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی با بیان اینکه در شهرسازی باید به الزامات اجتماعی و شرایط زندگی شهروندان توجه شود گفت: زندگی افراد در شهر‌ها از منظر اسلامی مبتنی بر معنویت و اعتقادات دینی، نظم و اصول الهی، تامین خدمات و نیاز‌های اساسی و نگاه سلامت محور و حفظ بنیان خانواده است.

وی افزود: از آسیب‌های سبک معماری غربی، بی توجهی و قطع نشانه‌های معرفت الهی و کاهش ارزش‌های معنوی و اخلاقی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: اینکه بگوئیم ما برای ساخت مسکن مبتنی بر اصول اسلامی زمین نداریم دروغ بزرگی است، مشکل مافیای حوزه مسکن است که دلسوز مردم نیستند و دنبال منافع خود هستند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: باید زمین و مصالح ارزان در اختیار مردم قرار گیرد و دولت زیر ساخت شهری را ایجاد کند، و مردم خودشان مسکن بسازند.

وی تصریح کرد: چرا در این زمینه لجاجت می‌شود، بحث سر کمبود زمین و امکانات نیست بلکه حفظ منفعت سرمایه دار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یک شهر با مشخصه‌های فقه اسلامی به عنوان نمونه احداث کنید، واگر نتیجه درست نگرفتید برگردید به همین آپارتمان و بلند مرتبه سازی‌ها را ادامه دهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نحوه فعلی ساخت و ساز مسکن، نظام ارتباط طبیعی و همسایگی و ارزش‌ها را به هم ریخته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.