کد خبر : 13132
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 17:31

مجتمع خدماتی – رفاهی مسجد جامع قم به بهره‌برداری رسید

مجتمع خدماتی – رفاهی مسجد جامع قم به بهره‌برداری رسید
مجتمع خدماتی - رفاهی مسجد جامع قم همزمان با ایام البیض ماه رجب و با اعتباری ۶۵ میلیاردریالی به بهره‌برداری رسیده و آماده ارائه خدمات به ۵۰۰ معتکف در این مسجد شد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع شهر مقدس قم روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان اوقاف و امور خیریه استان افتتاح شد.

این مجتمع دارای آشپزخانه با مساحت ۱۵۰ مترمربع، سرویس بهداشتی برای خواهران و برادران به متراژ ۲۰۰ مترمربع، سالن پذیرایی و سالن فرهنگی با مجموع مساحت ۱۰۰ متر، اتاق خدام با مساحت ۵۰ متر و محوطه‌سازی به متراژ ۳۰۰ مترمربع است.

مسجد جامع قم در هسته مرکزی شهر قم واقع شده‌است.

آماده‌سازی آشپزخانه صنعتی مسجد جامع

معاون بهره‌وری بقاع متبرکه استان قم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: تا قبل از ماه رمضان امسال، آشپزخانه صنعتی مسجد جامع با ظرفیت پخت روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم، به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسین دلاوری اظهار کرد: کمبود امکانات رفاهی در مسجد جامع به‌خصوص در ایام اعتکاف، کاملاً مشهود بود به همین دلیل با تدبیر اداره‌کل اوقاف و دست‌اندرکاران، عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: بر این‌ اساس ملکی که درجوار مسجد بود خریداری شده و برای این امر در نظر گرفته و در نهایت طرح مذکور در ۴۵۰ مترمربع زیربنا احداث شد.

معاون بهره‌وری بقاع متبرکه استان قم با بیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف هم در مجموع ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد، گفت: عملیات عمرانی این پروژه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر برای اعتکاف سال‌جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنا داریم تا پیش از فرارسیدن عید نوروز و ماه رمضان، سیستم آشپزخانه مسجد جامع به دستگاه‌های پخت صنعتی مجهز شوند که روزانه قادر به تهیه ۱۵ هزار پرس غذای گرم هستند.

دلاوری خاطرنشان کرد: ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی (زنانه و مردانه)، سه واحد حمام و سالن پذیرایی با متراژ ۱۱۰ مترمربع، ۱۵۰ مترمربع آشپزخانه و ۵۰ متر اتاق سرایداری، از جمله بخش‌های این مجتمع خدماتی و رفاهی به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.