کد خبر : 8662
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 18:23

وزیر راه و شهرسازی:

مجوز ساخت فرودگاه قم صادر شد

مجوز ساخت فرودگاه قم صادر شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: مجوز ساخت و تکمیل فرودگاه قم از سوی ما و سازمان هواپیمایی صادر شده و مجموعه دولت سیزدهم با ساخت فرودگاه قم موافق است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در چهارمین جلسه شورای اداری و شورای مسکن استان قم که در سالن کرامت محل استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت تا آن‌جایی که فرصت شد به استان‌ها سفر کرده و از پروژه‌های نیمه تمام و درحال اجرا بازدید کردیم.

وی ادامه داد: : با همه مشکلاتی که امروز در حوزه‌های مختلف داریم وقتی اقدامات انجام شده را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که کشور در دولت سیزدهم رو به جلو حرکت کرده است؛ اما متاسفانه در جنگ رسانه‌ای که وجود دارد دستاوردهای دولت سیزدهم و رشدی که در بخش‌های مختلف ایجاد شده آن طور که باید باشد تبیین نمی‌شود.

کنترل تورم در کشور با افزایش تولید مسکن امکانپذیر است

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع مسکن از مهم‌ترین موضوعات کشور است؛ یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید مسکن در کشور داریم اختلاف نظرمان با بانک‌هاست چرا که بانک‌ها معتقدند اختصاص تسهیلات به حوزه مسکن باعث افزایش نقدینگی و تورم در کشور می‌شود.

بذرپاش عنوان کرد: ولی ما بر این باور نیستیم؛ تنها یک سوم تورم مربوط به حوزه مسکن است و اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم باید تولید مسکن در کشور را افزایش دهیم و این افزایش باید از طریق آورده‌های مردمی و تسهیلات بانکی تامین کنیم.

وی اشاره کرد: بانک‌ها تمایل زیادی نسبت به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ندارند؛ با وجود این اختلاف نظرها طی چند ماه اخیر تسهیلات مسکن را از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون افزایش دادیم و همچنین سود این تسهیلات را از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش دادیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی در قم سرعت خوبی دارد، بیان کرد: برنامه ما این است که در هر فصل در استان‌ها شاهد افتتاح واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باشیم؛ امروز در استان قم موفق به افتتاح هزار و ۴۰ واحد مسکونی شدیم.

وی افزود: سایر پروژه‌های دیگر نیز سرعت خوبی دارد. برای مثال سایت ۵۶۰ هکتاری که فروردین‌ماه سال جاری به استان الحاق شد ظرف این ۶ ماه اخیر رشد و پیشرفت خوبی داشته است. ما در گذشته هم اعلام کرده‌ایم در صورتی که زمین تامین شود هیچ مشکل و محدودیتی در ارقام ساخت مسکن نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اهدای زمین‌های روستایی از برنامه‌های دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: ۳۵۰ هزار قطعه زمین تا به امروز در کشور به همت دولت سیزدهم واگذار شده است و ۵ هزار قطعه زمین روستایی نیز تا پایان سال جاری به مردم تحویل داده خواهد شد.

عملیات اجرایی پروژه فرودگاه قم هرچه سریع‌تر آغاز شود

بذرپاش درخصوص فرودگاه قم گفت: مجوز ساخت فرودگاه قم صادر شده است و ما موافق این پروژه هستیم؛ همچنین سازمان هواپیمایی نیز روز گذشته موافقت نهایی خود را به صورت کتبی و قانونی اعلام کردند.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه باید هرچه سریع‌تر آغاز شود و از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن با سازمان هواپیمایی جلسه‌ای برگزار کرده و کار را قطعی کنند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نظر دولت سیزدهم نسبت به منوریل گفت: هر تصمیمی که مدیریت استان درخصوص منوریل بگیرد ما در مجموعه دولت موافق آن خواهیم بود؛‌ مجموعه دولت مشکلی با تکمیل فرودگاه ندارد و از استاندار قم می‌خواهیم با نظر کارشناسی این پروژه را تعیین تکلیف کند.

بذرپاش گفت: هر تصمیمی گرفته شد از مدیریت استان می‌خواهیم با شجاعت تصمیم را عملیاتی کند و ما هم به عنوان هیات دولت، همراه و حامی استاندار قم در این پروژه خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.