کد خبر : 6308
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 18:34

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

ناامید کردن مردم هدف اصلی دشمن در جنگ ترکیبی است

ناامید کردن مردم هدف اصلی دشمن در جنگ ترکیبی است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقاصد دشمنان در جنگ علیه ملت ایران در ابعاد مختلف باید ریشه یابی شود که ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی از جمله مهمترین آنان است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی پیش از ظهر دوشنبه در همایش راویان مکتب حسینی که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهمیت و ضرورت امر تبلیغ اظهار داشت: در زمانه شبهه آلودی که اذهان مردم درگیر شبهات و تحریفات بودند امیرالمومنین علی علیه السلام گروه‌هایی را برای امر تبلیغ مؤثر، اعزام کردند تا تلقی‌های اشتباه را از دیگران بزدایند و در روایتی آمده امام حسن (ع) برای ۸ هزار نفر روشنگری و افکار آنان را نسبت انحرافات آگاه کرده است.

حجت الاسلام قمی بیان داشت: امیرالمومنین (ع) خودشان نیز بر امر تبیین و تبلیغ اهتمام داشتند تا غبار تحریف را از اذهان مردم بزدایند و از هر فرصتی برای گفتگو با مردم استفاده می‌کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ گسترده و پیچیده تبلیغی از سوی دشمنان هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در این شرایط بر امر جهاد تبیین تأکیدات مستمری دارند.

وی با اشاره به اهمیت سودهی به اذهان عمومی و ضرورت آن در جامعه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم جهاد تبیین بارها و بارها تاکید کردند و جهاد تبیین از معدود موضوعات پربسامدی است که در طول سال‌ها رهبری مقام معظم رهبری بسیار مورد تاکید ایشان بوده است.

عدم ایجاد شکاف اجتماعی در جامعه از جمله تأکیدات مکتب ماست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۰۰ بار در طی دو سال اخیر بر موضوع جهاد تبیین اشاره کردند که این امر، کم نظیر است و ایشان جهاد تبیین را ضرورتی اجتناب ناپذیر و فریضه‌ای فوری و قطعی می‌دانند که پرچم جهاد تبیین بر دوش طلاب و مبلغان است و در حقیقت پیش قراولان این امر، مبلغان هستند.

حجت الاسلام قمی در ادامه عنوان داشت: عدم ایجاد شکاف اجتماعی در جامعه از جمله تأکیدات مکتب ماست و هنر بزرگ امام راحل نیز ایجاد وحدت در جامعه بوده و ایشان همواره بر امر وحدت در بین ادیان، مذاهب، اقوام و حتی حوزه و دانشگاه تاکید داشتند که این امر نشان از برداشت عمیق ایشان از مکتب اسلام است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: البته از این حرف حق نیز می‌توان اراده باطل کرد و باید مراقب بود و نباید به بهانه عدم تفرقه از موضع حق، عقب نشینی کرد.

حجت‌الاسلام قمی تاکید کرد: مکتب انقلاب اسلامی وحدت آفرین بوده و تفرقه افکن نیست و مبتنی بر درک وسیعی از ظرفیت مردم است و امام راحل در عین حالی که حرف‌های خود را در موضوعات مختلف با صراحت بیان می‌کردند، اما وحدت کلمه ملاک عمل ایشان بود.

وی در ادامه بیان داشت: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر کسانی که می‌گفتند که نمی‌توان به این مردم تکیه کرد، بیان می‌کردند شما از مردم ایران شناختی ندارید و مردم ایران را به درستی نشناختید و من این مردم را بهتر از همه می‌شناسم و امام فرمودند انقلاب اسلامی جوانان را از عشرت کده ها بر سرسجاده خون نشاند که این نشان از درک عمیق امام از ملت بزرگ ایران بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به علاقمندی ملت ایران نسبت به تعظیم شعار اسلامی بیان داشت: در روز عید غدیر امسال فقط در اهواز بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس نهار با هزینه مردمی پخت و در بین مردم توزیع شد و حتی در نماز جمعه هم اطعام صورت گرفت و این جلوه کوچکی از عظمت غدیر است.

مقاصد دشمنان در جنگ علیه ملت ایران در ابعاد مختلف باید ریشه یابی شود

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند آثار تمدن اسلامی را نباید در ابنیه جستجو کرد بلکه این امر را در پرورش انسان‌های موحد باید دنبال کرد بیان داشت: امام به باطن جامعه نظر داشت و امروز می‌توان بیان کرد که بالای ۹۵ درصد ملت ایران نسبت به قرآن و اهل بیت اهتمام دارند و نسبت به بهره برداری کم از این سرچشمه‌های فیض غبطه می‌خورند و دشمنان در این جنگ می‌خواهند این موارد دیده نشود.

حجت الاسلام قمی ابراز داشت: مقاصد دشمنان در جنگ علیه ملت ایران در ابعاد مختلف باید ریشه یابی شود که ناامید کردن ملت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی از جمله مهمترین آنان است.

وی عنوان داشت: کوتاهی و کاستی‌هایی در کشور وجود دارد و کسی منکر این موضوع نیست و مبلغان نیز در این زمینه باید مطالبه گر خواسته‌های مردمی باشند در عین حال نباید اجازه داد که دشمن از این شرایط سوءاستفاده کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در عرصه حجاب و عفاف مواجهه تبلیغی و تبیینی هوشمندانه و ظرافتمندانه باید در دستور کار باشد اما در عین حال برخورد سلبی و قانونی با متخلفان هم باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد تصور مردم را نسبت به جامعه تغییر دهد ابراز داشت: دشمنان بعد از حوادث سال گذشته در تحلیل‌هایشان می‌گفتند مردم ایران دین گریز شدند اما در روز عید غدیر امسال دیدیم بسیاری از شرکت کنندگان در مهمونی ده کیلومتری تهران بیان می‌کردند چرا مکان وسیع‌تری برای این امر در نظر گرفته نشده است تا مردم راحت تر در این مراسم شرکت کنند.

سرمایه‌های عمیقی در قلب جامعه وجود دارد

حجت الاسلام قمی گفت: با تبیین موضوعات و هوشمندی در امر تبلیغ می‌توان تلقی مردم مبتنی از مکتب امام راحل را ظهور و بروز داد.

وی بیان داشت: سرمایه‌های عمیقی در قلب جامعه وجود دارد که بخشی از این سرمایه‌ها در حضور میلیونی پیاده روی اربعین، مراسم معنوی اعتکاف و راهیان نور بارور شده و در مسیر تبلیغی طلاب باید به عمل صالح تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هر مبلغ باید از مردم کمک بگیرد و جریان تبلیغی را توسعه دهد، ادامه داد: گاهی یک شاعر و مبلغ و حتی یک دانش آموز می‌تواند برای گروه‌های مختلف تأثیرگذار باشد و باید به این سمت برویم که تبلیغ منحصر در روحانیت نشود که در این صورت شأن روحانیت نیز بالا می‌رود و سررشته داری این امر باید بر عهده طلاب باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از ابزارها و سازوکارهای تبلیغی باید استفاده کرد، افزود: امروز انتشاراتی‌های خوبی داریم که در زمینه‌های مختلف اثرهای خوبی تولید و منتشر کردند و محصولات فاخر فرهنگی در رشته‌های مختلف هنری در کشور زیاد است اما تبلیغ خوبی برای آن صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: برخی‌ها فقط ایام محرم در مجالس عزاداری حضور می‌یابند و باید تلاش شود این حضور آنان استمرار یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.