کد خبر : 3094
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 8:22

نباید به هر بهانه‌ای به یکدیگر برچسب بزنیم/سیاه‌نمایی‌ها نشان از بی‌غیرتی خارج‌نشینان است

نباید به هر بهانه‌ای به یکدیگر برچسب بزنیم/سیاه‌نمایی‌ها نشان از بی‌غیرتی خارج‌نشینان است
امام جمعه قم بر جذب حداکثری و دفع حداقلی افراد مختلف تاکید کرد و گفت: همانطور که هر خانه‌ای پدر، مادر، برادر و خواهر دارد کشور ما هم پدر دارد، آحاد مردم هم برادران و خواهران یکدیگر هستند و نباید به بهانه‌های مختلف روی هم برچسب بزنند و با هم دعوا کنند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محسن امیدیان معاون اقتصادی استاندار قم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: کارهای دولت به طور کلی کارهای کلان، زیرساختی و اساسی است که به طور طبیعی هیچ دولتی نمی‌تواند از آن غافل باشد.

وی با بیان اینکه امور زیرساختی زود بازده نیستند و ممکن است نتایج برخی از کارها در زمان تصدی همان دولت اتفاق نیفتد، گفت: اگر کار کلانی از مدت ها پیش شروع شده و الان به نتیجه رسیده انصاف اقتضا می کند که کسی که الان سر کار است این را بگوید و از هر نوع حاشیه ای که شیرینی کار را از بین ببرد پرهیز شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انصاف حافظ دیانت انسان است و جلوی زخم زبان‌ها و بدگویی‌ها را می‌گیرد، تصریح کرد: برخی از افرادی که از کشور خارج شدند برای خوشحالی بیگانگان به قدری از کشور خود سیاه‌نمایی می‌کنند که انگار در وجودشان یک جو مردانگی، غیرت و انصاف نیست.

*دولت نباید از نیازهای ضروری مردم غافل شود

وی با بیان اینکه دولت نباید از نیازهای ضروری و فوری مردم غافل شود، افزود: یک پدر همانطور که به نیازهای اساسی مانند تعمیرات و بازسازی خانه توجه دارد به نیازهای روزمره اهل خانه هم توجه می‌کند، در کشور ما هم نباید به بهانه کارهای کلان و زیرساختی از نیازهای روزمره مردم غافل شد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه کشور مانند یک خانه بزرگ است، گفت: همانطور که در خانه پدر، مادر، برادر و خواهر وجود دارد، کشور هم پدر دارد و آحاد مردم هم برادران و خواهران همدیگر هستند و نباید به بهانه های مختلف روی هم برچسب بزنند و با هم به دعوا و درگیری بپردازند.

*همه باید به دنبال جذب حداکثری و حذف حداقلی باشند

وی گفت: افرادی که پنجه به صورت برادر خود می‌کشند و خود را فهمیده‌تر و دیندارتر از همه می‌دانند کار نادرستی انجام می‌دهند زیرا کشور یک خانه بزرگ است که اگر خطایی صورت می‌گیرد باید بیان شود اما نباید منجر به حذف یک عده شود بلکه باید جذب حداکثری و حذف حداقلی صورت گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر (ص) هم روحیه جذب حداکثری و حذف حداقلی داشتند که حتی برخی مسلمانان آتشین به این روحیه ایشان ایراد می‌گرفتند، افزود: ما نیز باید این روحیه پیامبر را در خود تقویت کنیم و اگر برای خدا این کار را انجام دهیم خداوند به کارهای ما برکت می‌دهد و کارها بهتر پیش می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.