کد خبر : 11654
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 9:29

مدیرکل ورزش قم:

نیازمند ۳۳۸ هزار مترمربع زمین ورزشی هستیم

نیازمند ۳۳۸ هزار مترمربع زمین ورزشی هستیم
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به کمبود ۳۳۸ هزار مترمربع کمبود زمین ورزشی در این استان گفت: در حال حاضر قم نیازمند ۲۰۰ زمین ورزشی به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  ابراهیم سانی‌خانی عصر یکشنبه در گردهمایی هیات‌های ورزشی قم در تالار بعثت فرهنگ‌سرای جوان این استان طی سخنانی اظهار داشت: سال گذشته ورزشکاران استان ۱۱۷ مدال جهانی را کسب کرده‌اند، امسال نیز برغم محدودیت‌ها و مشکل‌های موجود، تمام مدال‌هایی کشوری و جهانی را درو خواهند کرد.

وی همچنین با ذکر این نکته که هر هیات ورزشی از استان تقاضای میزبانی کرده، ما استقبال کرده‌ایم گفت: قم برای میزبانی شرایطی دارد، ورزشکارانی که به این استان سفر می‌کنند، باید حُجب و حیای بچه قمی‌ها را رعایت کنند.

سانی‌خانی اضافه کرد: خواهران ورزشکار از استان‌های دیگر باید در قم حجاب و عفاف را رعایت کنند، همان گونه که ورزشکاران قمی نیز وقتی به یک سفر ورزشی می‌روند، مسائل ارزشی را مورد توجه قرار می‌دهند.

این مسئول تاکید کرد: ما با توجه به این شرایط، میزبانی مسابقه‌های ورزشی را در استان قبول می‌کنیم، البته تاکنون میزبانی‌های خوبی هم انجام داده‌ایم‌.

مدیرکل ورزش قم وجود ۴۹ هیات ورزشی در این استان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: هیات‌های ورزشی استان سال قبل همچنین بیش از یک هزار مدال ورزشی را از آنِ خود کرده اند.

وی تصریح کرد: ما در این استان، برخی هیات‌های ورزشی مانند هاکی روی یخ را نداریم، ولی در عوض ۲ بانوی توانمند قمی در تیم ملی این رشته ورزشی عضو هستند.

سانی‌خانی استعدادهای موجود در رشته‌های مختلف ورزشی از قبیل کُشتی، کاراته، ووشو، فوتسال، فوتبال همچنین زورخانه‌ای و باستانی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: همه تیم‌های ورزشی استان قوی هستند، ولی به رسیدگی و حمایت نیازمندیم، برخی مبالغ به بعضی دستگاه‌ها داده می‌شود که باید در جای خودش هزینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون طبق دستور صریح استاندار، ۲۰۰ قطعه زمین از سوی شهرداری قم در حال واگذاری به اداره‌کل ورزش و جوانان استان است خاطرنشان کرد: مقرر شده تا واگذاری ۷۵ قطعه زمین در سال جاری و مابقی نیز سال آینده صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: سرانه مورد نیاز ورزشی برای هر نفر در قم ۱۷ سانتی‌متر مربع است. اکنون چند زمین چمن در حال آماده‌سازی و مهیا است، تا دیگر معضلی به نام نداشتن زمین بزرگ استاندارد را نداشته باشیم‌.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحقق شعار ورزش قوی ایران قوی نیازمند جوانان قوی و مستعد است خاطرنشان کرد: در امر ورزش، مسائل اعتقادی و جسمی باید با هم پیش برود.

وی با بیان این مطلب که ورزش‌کاران قمی از باور و اعتقاد بسیار راسخی برخوردار هستند یادآور شد: ورزش‌کاران مدال‌آور رشته پرورش اندام سال گذشته در سال‌روز شهادت سردار سلیمانی مدال‌هایشان را به فرزند شهید شهروز مظفری‌نیا تقدیم کردند.

سانی‌خانی با تاکید بر اهمیت آشنایی ورزشکاران با شهیدان ورزشکار اظهار کرد: تربیت معنوی ورزشکاران و ترویج اخلاق‌مداری ضروری است.

وی در ادامه سخنان با بیان این مطلب که از ظرفیت‌های بسیج و آموزش‌وپرورش در حوزه ورزش استفاده شود گفت: این موضوع از سال گذشته در دستورکار قرار گرفته، ولی باید اهتمام بیشتری داشته باشیم، که از استعدادهایی که در مدارس است و در بیرون آن نیست، استفاده کنیم.

این مسئول ورزشی افزود: امسال قم در استعدادهای برتر خوش درخشید و در مقام چهاردهم کشور قرار گرفت.

مدیرکل ورزش قم با اشاره به کسب رتبه نخست ورزش این استان در موضوع‌های فرهنگی گفت: باشگاه‌های ورزشی استان اعم از خصوصی و عمومی باید به سمت فرهنگ‌سازی حرکت کنند، در پرورش اندام و آمادگی جسمانی که بیشترین باشگاه‌های استان نیز مختص این رشته‌ها است، اقدام‌های خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: چندین کارگاه مستمر آموزشی و فرهنگی را تشکیل داده‌ایم، همچنین نخستین دوره آموزشی مربیان فرهنگی ورزشی در کشور با حضور آیت‌الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد.

سانی‌خانی همچنین با اشاره به مقوله شبکه‌سازی در ورزش تصریح کرد: شکل‌گیری این اقدام فقط با کمک بسیج امکان‌پذیر است، چون این نیرو در همه عرصه‌ها فعالیت چشمگیری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.